Κυριακή, 30 Ιουνίου 2013

Αφιέρωμα στον σύγχρονο λαικό τραγουδηστή Βαγγέλη Κορακάκη





Λαύριο (Βαγγέλης Κορακάκης)


Μεταφορτώθηκε στις 26 Μάρ 2008
Lavrio
Music - Lyrics - Voice: Vangelis Korakakis


Στην υγειά μας (22/3/2008)


ΛΑΥΡΙΟ
Μουσική - Στίχοι - Ερμηνεία: Βαγγέλης Κορακάκης



Φέρναμε φοίνικες από το Λαύριο
για να φυτρώσουν στις αυλές
χτικιάρης ουρανός θολό το αύριο
και κάτι βρώμικες ψυχές



Κι όλο ψάχναμε να βρούμε μια γωνιά
να μπολιάσουμε τη νύχτα για ν' ανθίσει
ρίχναμε κρασί μες στη μητέρα φύση
να πλύνει το φονιά



Φέρναμε χρώματα απ' τη Μακρόνησο
και κάτι σίδερα παλιά
νυχτώνει στις καρδιές και στη χερσόνησο
παντού τριγύρω ερημιά



Κι όλο ψάχναμε να βρούμε μια γωνιά
να μπολιάσουμε τη νύχτα για ν' ανθίσει
ρίχναμε κρασί μες στη μητέρα φύση
να πλύνει το φονιά




Βαγγέλης Κορακάκης - Καμηλιέρικο

Μεταφορτώθηκε στις 30 Ιαν 2011
Το δέκατο τρίτο κομμάτι από την "Κρύπτη", έναν μοναδικό
 λαϊκό δίσκο του Βαγγέλη Κορακάκη που κυκλοφόρησε
 το 2002 και δυστυχώς έχει μείνει στην αφάνεια.




Βαγγέλης Κορακάκης - Πικρό φιλί

Μεταφορτώθηκε στις 27 Φεβ 2011
Στίχοι:


Πικρή ματιά στο πρόσωπό σου
και παγωμένη η καρδιά
δεν είμαι εγώ ο άνθρωπός σου
για σένανε δεν είμαι πια
δεν είμαι εγώ ο άνθρωπός σου
για σένανε δεν είμαι πια



Περνάς κι εσύ απ' τη ζωή μου
όπως περνάει το καθετί
λίγη χαρά αφήνεις μόνο
κι ένα ατέλειωτο γιατί
λίγη χαρά αφήνεις μόνο
κι ένα ατέλειωτο γιατί



Πικρό φιλί απόψε παίρνω
κι αλλού κοιτάζοντας περνώ
κάπου αλλού και περιμένω
κάτι καινούργιο για να βρω
κάπου αλλού και περιμένω
κάτι καινούργιο για να βρω

·






Βαγγέλης Κορακάκης - Χωματόδρομος

Δημοσιεύθηκε στις 23 Μάι 2012
         Ένα τραγούδι του Βαγγέλη Κορακάκη
 από τον δίσκο του με
 γενικό τίτλο "Χωματόδρομος".
·








Βαγγέλης Κορακάκης -Πρώτο φθινόπωρο


Μεταφορτώθηκε στις 16 Φεβ 2012
Στίχοι: Βαγγέλης Κορακάκης
Μουσική: Βαγγέλης Κορακάκης
Πρώτη εκτέλεση: Γιώργος Τζώρτζης


Άλλες ερμηνείες: 
Βαγγέλης Κορακάκης
Ρένα Στάμου
Γεράσιμος Ανδρεάτος
Δημήτρης Μητροπάνος
Κώστας Μακεδόνας
Μπάμπης Τσέρτος




Ένα παράπονο και ένα δάκρυ
πρώτο φθινόπωρο πρώτη βροχή
απόψε η σκέψη μου δε βρίσκει άκρη
απόψε λύγισε η αντοχή



Ένα σκοτείνιασμα που με βαραίνει
πικρή ανάμνηση σαν μαχαιριά
πρώτο φθινόπωρο που με πεθαίνει
πρώτο φθινόπωρο χωρίς χαρά



Ό,τι φαντάστηκα ήταν απάτη
κι αν κάτι έλπιζα έχει χαθεί
τέτοιο φθινόπωρο χωρίς αγάπη
τέτοιο φθινόπωρο μην ξαναρθεί



ΣΤΗ ΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΤΡΕΛΗΣ


Μεταφορτώθηκε στις 29 Σεπ 2010
ΣΤΗ ΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΤΡΕΛΗΣ 
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΟΡΑΚΑΚΗΣ ΣΤΗ ΜΑΓΙΟΠΟΥΛΑ
STI SKEPSI TIS TRELIS - 

VANGELIS KORAKAKIS - AT MAGIPOULA



Βαγγέλης Κορακάκης - Έρχονται βράδια


Μεταφορτώθηκε στις 26 Φεβ 2011
Μουσική: Βαγγέλης Κορακάκης
Στίχοι: Βαγγέλης Κορακάκης


Λέω σε ξέχασα και πια δε σε θυμάμαι
κι ότι για μένα είσαι πια μηδενικό
μα κάτι νύχτες απ' το κλάμα δεν κοιμάμαι
γιατί στη σκέψη μου γυρνάς σαν ξωτικό



Έρχονται βράδια βαριά ρημάδια
μες στη ζωή μου και κάνουν μάγια
που με πληγώνουν και με ματώνουν
όταν σε σένανε η σκέψη μου γυρνά



Λέω πως χάθηκες και γίνηκες αγέρας
κι έμεινες μόνο μια ανάμνηση κακιά
μα όταν χάνεται το φέγγος της ημέρας
ο εφιάλτης σου ξανά με κυνηγά



Έρχονται βράδια βαριά ρημάδια
μες στη ζωή μου και κάνουν μάγια
που με πληγώνουν και με ματώνουν
όταν σε σένανε η σκέψη μου γυρνά




































Ο Βαγγέλης Κορακάκης είναι σύγχρονος μουσικός, στιχουργός και ερμηνευτής
 λαϊκών τραγουδιών.
Γεννήθηκε το 1961 στην Καισαριανή. Η πρώτη του επαφή με το μπουζούκι ήρθε σε
 ηλικία 9 χρονών, όπου απέναντι από το πατρικό του υπήρχε ένας ξυλουργός που έφτιαχνε
 και μουσικά όργανα. Το πρώτο του μπουζούκι, τρίχορδο, το απέκτησε σε ηλικία 11 χρονών,
στο οποίο πέρασε ο ίδιος χορδές. Πρόκειται για κλασσική περίπτωση αυτοδίδακτου
 καλλιτέχνη, αφού αφιέρωνε και αφιερώνει πολλές ώρες παίζοντας μπουζούκι.
Σε ηλικία 18 χρονών, και ενώ είχε συμμετάσχει σε διάφορα σχολικά συγκροτήματα
στην Καισαριανή, εργάζεται για πρώτη φορά επαγγελματικά στην μουσική παράσταση του Χουρμούζη "Ο Λεπρέντης", σε μουσική Δήμου Μούτση. Στη συνέχεια δούλεψε για λίγο
 στην ταβέρνα του Φίτσουλα και το 1982 άνοιξε, μαζί με τον Γιώργο Κούκιο, το "Μακάμι", το σημερινό του ορμητήριο που είναι γνωστό ως Μαγιοπούλα στην Καισαριανή. Σε ηλικία 19 χρονών νυμφέθηκε τη σύζηγό του Μαριάνα, και απέκτησε 2 παιδιά, την Ελένη και το Βασίλη. Ο Βασίλης βαδίζει στα βήματά του πατέρα του αφού έχει μυηθεί στο μπουζούκι, ενώ στην αρχή της επαγγελματική του πορείας συνεργάζεται μαζί του.
Η πρώτη δισκογραφική δουλειά για το Βαγγέλη Κορακάκη έρχεται το 1985. Πρόκειται
 για το αποτέλεσμα της γνωριμίας του με τον στιχουργό Τάσο Σαμαρτζή, ο οποίος πήρε την πρωτοβουλία και πήγανε στον Απόστολο Καλδάρα προκειμένου να πάρουν συστάσεις.
 Έτσι, με παρότρυνση του στιχουργού κυκλοφόρησε από τη εταιρία LYRA, ο δίσκος
Σε στρατόπεδα και πλοία, στον οποίο ο Κορακάκης έβαλε μουσική σε 3 τραγούδια του Τάσου Σαμαρτζή. Τα συνολικά 12 τραγούδια του δίσκου ερμνηνεύτηκαν από τον Κώστα Αντωνόπουλο
. Το 1988 εκδίδει, μετά από πρόταση του παραγωγού της LYRA, Άγγελου Σφακιανάκη, τον
 πρώτο του ουσιαστικά προσωπικό δίσκο με τίτλο, Οι Άρχοντες. Ο δίσκος αυτός περιλαμβάνει
την πρώτη του ερμηνευτική απόπειρα του Κορακάκη, η οποία πλαισιώνεται από την ερμηνευτική συμμετοχή του Γιώργου Τζώρτζη. Τα τραγούδια αυτού του δίσκου όπως αναφέρει ο Κορακάκης, γράτηκαν στην πλειοψηφία τους στο «πακέτο του τσιγάρου» και παιζόντουσαν, πριν την κυκλοφορία τους, στις λαϊκές ταβέρνες της Καισαριανής. Το 1992 έρχονται οι Μπουζουξήδες με Πυξίδες, και το 1993 το Λαύριο από την ανεξάρτητη εταιρία ΤΡΟΧΟΣ, αποτέλεσε το πρώτο βήμα για να γίνει ο Κορακάκης "υπολογίσιμη δύναμη", κατά δήλωση των παραγωγών Αλέξη και Δημήτρη Βάκη.
Το 1995 κυκλοφόρησε το δίσκο Πικρό Φιλί από τη δισκογραφική εταιρεία LYRA, με το
 Γεράσιμο Ανδρεάτο και το 1996 βγήκε ο δίσκος Εκεί που σβήνει ο άνεμος. Το 1998
συνέθεσε τα 7 από τα 15 τραγούδια στο δίσκο του Δημήτρη Μητροπάνου Του έρωτα της
 φυγής, ενώ στις αρχές
του 2002, κυκλοφόρησε από την εταιρεία ΔΙΚΤΥΟ, ένας βιωματικός και αντιεμπορικός, όπως
 τον χαρακτηρίζει, δίσκος, με το όνομα Κρύπτη. Τον Σεπτέμβριο του 2002 κυκλοφόρησε από τη LYRA, το cd-single Μικρός Απρίλης με τέσσερα τραγούδια του, για τη Μαρία Ρουσσέα και
το 2004 υπέγραψε τη μουσική και τους στίχους στα τραγούδια του δίσκου Απ’ την αγάπη γυρίζω μόνος με ερμηνευτή το Γεράσιμο Ανδρεάτο. Τον Δεκέμβριο του 2004 συνηργάσθη με τη Γιώτα Νέγκα στην οποία έδωσε 10 τραγούδια, τα οποία περιλαμβάνονται στο δίσκο Το Βέλος. Ένα χρόνο μετά, το Δεκέμβριο του 2005 κυκλοφόρησε ο δίσκος με τίτλο Γλυκοχαράματα, στον οποίο ο Γιάννης Ντουνιάς, έπειτα από 15 χρόνια απουσίας από τη δισκογραφία, ερμηνεύει συνθέσεις του Βαγγέλη Κορακάκη. To 2007, η δισκογραφική του επιστροφή γίνεται με το cd "O Βαγγέλης Κορακάκης
στη Μαγιοπούλα". Στη δουλειά αυτή περιλαμβάνονται 21 τραγούδια, εκ των οποίων τα 4 είναι καινούργια, και τα υπόλοιπα επιλογή από παλαιότερες δουλειές, με νέα ηχογράφηση και
 διαφορετική ενορχήστρωση, αλλά πάντοτε με την ιδιαίτερη σφραγίδα του Βαγγέλη Κορακάκη
και των συνεργατών του. Παράλληλα, ο Κορακάκης έχει επίσης δώσει μεμονωμένα τραγούδια
σε δίσκους, με ερμηνευτές τον Αντώνη Καλογιάννη (1993), την Κατερίνα Κούκα (1998) και
την Αφεντούλα Ραζέλη (2000). Ο Κορακάκης έχει μέχρι σήμερα συνεργαστεί και με άλλους καλλιτέχνες, μεταξύ άλλων, με την Κατερίνα Κούκα, την Ελένη Τσαλιγοπούλου, τον Κώστα Μάντζιο, τον Άλκη Μαύρο, την Χαρά Πομώνη, την Αφεντούλα Ραζέλη, το Γιώργο Ευθυμιάδη,
 την Αντιγόνη Μπούνα, το Γιώργο Τάμπαρη, τον Αντώνη Καλογιάννη, τη Ρένα Στάμου, το Στέλιο Γαλανό, το Μανώλη Πάππο, τη Σταυρούλα Μανωλοπούλου, τον Aλέκο Δεληγιάννη και
το Ζαχαρία Καρούνη.

Δισκογραφία

Παρακάτω αναφέρονται οι δίσκοι στους οποίους περιλαμβάνονται τραγούδια (μουσική και στίχοι
 του Βαγγέλη Κορακάκη. Στην κατηγορία δεν περιλαμβάνονται δίσκοι με τη μορφή συλλογής τραγουδιών από προ-υπάρχουσες κυκλοφορίες, καθώς και δίσκοι στους οποίους ο Κορακάκης
 έχει ερμηνεύσει τραγούδια άλλων συνθετών-στιχουργών.
Προσωπική δισκογραφία
  • 1988: Οι Άρχοντες
  • 1992: Μπουζουξήδες με πυξίδες
  • 1993: Λαύριο
  • 1995: Πικρό Φιλί
  • 1996: Εκεί που σβήνει ο άνεμος
  • 2002: Κρύπτη
  • 2002: Μικρός Απρίλης
  • 2004: Απ’την αγάπη γυρίζω μόνος
  • 2004: Το Βέλος
  • 2006: Λαύριο (Digital Remastering)
  • 2006: Γλυκοχαράματα
  • 2007: Ο Βαγγέλης Κορακάκης στη Μαγιοπούλα
  • 2009: Λεβέντικες καρδιές
  • 2012: Χωματόδρομος
Συμμετοχές
  • 1985: Σε στρατόπεδα και πλοία [3 τραγούδια, μόνο μουσική, σε στίχους Τάσου Σαμαρτζή]
  • 1991: Μαθήματα πατριδογνωσίας (συμμετοχή με 1 τραγούδι)
  • 1993: Αντίθετη πορεία (συμμετοχή με 2 τραγούδια)
  • 1998: Του έρωτα και της φυγής (συμμετοχή με 7 τραγούδια)
  • 1998: Φυσάει τρελός βοριάς (συμμετοχή με 6 τραγούδια)
  • 2000: Στη φωτιά να ρίχνεις μέλι (συμμετοχή με 1 τραγούδι)
  • 2003: 13 Λαϊκά Γλυκοσέρτικα (συμμετοχή με 1 τραγούδι)
  • 2003: Λαϊκά με συστάσεις (συμμετοχή με 1 τραγούδι)
  • 2005: 12 σολίστες μία φωνή (συμμετοχή με 1 τραγούδι)
  • 2007: Δεξιοτέχνες και ερμηνείες 2 - Κώστας Καλαφάτης (συμμετοχή με 3 τραγούδια)
  • 2010: Ο Σεβντάς (συμμετοχή με 1 τραγούδι)
  • 2010: Παγίδα η νοσταλγία (συμμετοχή με 1 τραγούδι)

Εξωτερικοί σύνδεσμοι


 Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια




Συνέντευξη εφ' όλης της ύλης στον Άγγελο Τύλλιο 

Music Corner - 3/12/2002


Όταν η ψυχή ξεχειλίζει, έρχεται η έμπνευση!






























Γεννήθηκε το 1961 στην Καισαριανή. Από μικρός ασχολήθηκε με το μπουζούκι το 
οποίο αγάπησε. Πέρασε ατέλειωτες ώρες μαθητείας στο όργανο μέχρι να αισθανθεί 
 έτοιμος για να συνθέσει τα πρώτα του τραγούδια που σιγά-σιγά πήραν τον δρόμο 
της δισκογραφίας, κάπου στα μέσα της δεκαετίας του '80. Τα τραγούδια του έχουν 
 ερμηνεύσει ο Δημήτρης Μητροπάνος, η Ελένη Τσαλιγοπούλου, η Κατερίνα Κούκα, ο 
 Γεράσιμος Ανδρεάτος, ο Αντώνης Καλογιάννης, η Πόλυ Πάνου, ο Κώστας Μάντζιος,
 η Αφεντούλα Ραζέλη κ.ά.
Μένει πάντα στην Καισαριανή, εξακολουθεί να υπερασπίζεται το ελληνικό λαϊκό
 τραγούδι
 και φέτος από τις 17 Οκτωβρίου 2002 τον συναντάμε στην Μαγιοπούλα (Οδεμησίου 
9 & Βρυούλων - Καισαριανή - 210.7226616) να μας παρουσιάζει τη δουλειά 
του, μαζί με 
μια ανθολογία από τα καλύτερα τραγούδια που μας άφησαν παρακαταθήκη
 οι προγενέστεροι
 θρύλοι της μουσικής μας. Μαζί του η Αντιγόνη Μπούνα, ο Στέλιος Γαλανός και ο 
Γιώργος Ευθυμιάδης.
Ο Άγγελος Τύλλιος, συνεργάτης του Music Corner, συνάντησε τον
Βαγγέλη Κορακάκη
στην Μαγιοπούλα και είχαν μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση για τι άλλο... 
Την λαϊκή μουσική!

Κάντε "κλικ" για να κατεβάσετε το "wallpaper" του Βαγγέλη Κορακάκη
σε ανάλυση 800Χ600 ή 1024Χ768
Music Corner: Επιστροφή ένα χρόνο μετά, στη Μαγιοπούλα και στην Καισαριανή.
 Σ' έχω ακούσει να λες στην "ηρωική Καισαριανή"! Τι εννοείς μ' αυτό; Τι είναι 
αυτό που σε συνδέει με την Καισαριανή;
Βαγγέλης Κορακάκης: Πρώτ' απ' όλα ότι είμαι Καισαριανιώτης. Όσον αφορά τώρα την 

Καισαριανή, πρόκειται για μια ιδιαίτερη συνοικία με πολύ μεγάλη ιστορία. Είναι συνοικία
 - σύμβολο της Δημοκρατίας και των αγώνων του ελληνικού λαού την εποχή της Αντίστασης...
 Η Καισαριανή ήταν ένα κάστρο απάτητο. Δεν πάτησαν οι Γερμανοί εδώ μέσα... Σήμερα βέβαια
 ο τόπος αλλάζει. Χτίζονται πολυκατοικίες, γίνονται δρόμοι... Όμως η ιστορία δεν χάνεται. 
Η Καισαριανή έχει δύναμη, χαρακτήρα, προσωπικότητα, ευαισθησία... Τώρα σχετικά με την
 "Μαγιοπούλα", εδώ είναι ο φυσικός μου χώρος. Εδώ είναι το μαγαζί που έχω φτιάξει ο 
ίδιος πριν 20 χρόνια. Τότε το είχα βρει σαν σπίτι και το έκανα ένα μικρό μαγαζάκι. Ήταν
 γραμμένο στη μοίρα μου εδώ μέσα να περνάω τα καλύτερα χρόνια της μουσικής μου ζωής...
MC: Αυτή είναι η "κρύπτη" που αναφέρεις στον τελευταίο σου δίσκο;
Β.Κ.: Όχι, η "κρύπτη" δεν ήταν η "Μαγιοπούλα". Ήταν ένα ...μικρό ταβερνάκι που είχε

 η μάνα μου λίγο πιο κάτω. Εκεί ήταν η "κρύπτη" μου...
MC: Πως ξεκίνησε η ενασχόλησή σου με τη μουσική και με το μπουζούκι; Και 
μάλιστα με το τρίχορδο μπουζούκι...
Β.Κ.: Εγώ από μικρό παιδί ερωτεύτηκα το μπουζούκι οπτικά! Και μόνο που το έβλεπα!
 Ήταν μια μεγάλη μου επιθυμία να πάρω μπουζούκι. Κάποια στιγμή ο πατέρας μου μου
 πήρε ένα τρίχορδο μπουζούκι από την Ομόνοια. Μετά με το πέρασμα των χρόνων, έμαθα
 πάνω σε αυτό το μπουζούκι. Στην αρχή βέβαια δεν έπαιζα ρεμπέτικα, αλλά τραγούδια της 
Μεταπολίτευσης, του Θεοδωράκη, του Λοΐζου και άλλων. Εγώ ήξερα τα ρεμπέτικα
 ακούγοντας να τα τραγουδάει ο πατέρας μου και άλλοι συγγενείς μου. Από το στρατό και
 μετά ασχολήθηκα με το κλασικό λαϊκό τραγούδι, αυτό που πολλοί λένε "ρεμπέτικο". 
Εμένα πάντως αυτή η ετικέτα, το "ρεμπέτικο" δεν μου άρεσε ποτέ.
MC: Η έμπνευση πως έρχεται; Κάποτε ο Βαμβακάρης και ο Τσιτσάνης κλείνονταν
 στο καμαράκι τους και έγραφαν. Εσύ ακολουθείς κάποια τακτική;
Β.Κ.: Η έμπνευση είναι ένα άγιο πράγμα... Είναι το "ξεχείλισμα" της ψυχής. Και ποτέ 

δεν ξέρεις πότε αυτό συμβαίνει. Πέρα από αυτά όμως, έχω το χώρο το δικό μου. Στο 
 πατρικό μου σπίτι έχω τα όργανά μου και εκεί μέσα δουλεύω. Έκανα μεγάλο αγώνα 
 για να μπορέσω να τελειοποιηθώ όσο το δυνατόν σε αυτή τη δουλειά. Το ταλέντο δεν 
 φτάνει ξέρεις. Πρέπει να δουλεύεις κι όλας... Τώρα πια το τραγούδι είναι μια 
 πορεία ζωής που με έχει χαρακτηρίσει και δεν την αλλάζω με τίποτα... Είναι κάτι που
 αγαπάω και με κάνει ευτυχισμένο. Ποτέ δεν σκέφτηκα την εμπορική πλευρά του 
 τραγουδιού, ποτέ δεν έκανα μουσική για λεφτά. Έκανα μουσική πάντα γιατί γούσταρα...
MC: Ποια είναι τα στοιχεία που πρέπει να έχει ένα τραγούδι για να μιλήσει στην
 ψυχή σου;



Β.Κ.: Οτιδήποτε έχει να κάνει με μια αλήθεια που όμως
 περιέχει και ήθος, μπορεί να
 μιλήσει στην ψυχή μου. Κάτι που μιλάει για την αγάπη, για τον πόνο, 
για την κοινωνική αδικία...
MC: Υπάρχει ένα τραγούδι σου, το "παλιόσκαρο" που πλέει ακάθεκτα,
 όμως οι ρουφιάνοι προσπαθούν να το βυθίσουν...
Β.Κ.: Αυτό το καράβι είναι η Ελλάδα... Αυτό το τραγούδι μιλάει για την Ελλάδα,

 ένα μέρος αγιασμένο. Δεν ξέρω αν είναι σοβινιστικό αυτό που λέω. Έχω 
διαβάσει όμως πολύ ιστορία. Έχω άποψη... Έτσι αισθάνομαι την πατρίδα μου.
MC: Χρησιμοποιείς λοιπόν το λαϊκό τραγούδι για να δώσεις τη σκέψη σου, 
το πιστεύω σου... Σήμερα το λαϊκό τραγούδι τι μπορεί να εξυπηρετήσει; 
Πρέπει να είναι μόνο μια ελαφρά διασκέδαση, πρέπει να έχει πολιτικό 
χαρακτήρα, συνδυασμό όλων;
Β.Κ.: Το λαϊκό τραγούδι στην Ελλάδα δεν έχει επιβιώσει από τη διασκέδαση, αλλά 

από τα μηνύματα που έχει περάσει και από το τρόπο που το χρησιμοποίησαν 
οι μεγάλοι συνθέτες του παρελθόντος... Το λαϊκό τραγούδι είναι κάτι "ζωντανό", 
υπάρχει παντού, δεν είναι σαν το "δημοτικό" που πλέον το χρησιμοποιούμε μόνο 
σε γάμους και πανηγύρια... Λειτουργεί ακόμη η λαϊκή μουσική, έχει δρόμο μπροστά 
της και πιστεύω πως πρέπει να βγουν κι άλλοι άνθρωποι να το συνεχίσουν.
MC: Αυτή ακριβώς τη "ζωντάνια" του λαϊκού τραγουδιού, ένιωσα όταν άκουσα
 πρώτη φορά το "τι κι αν χωρίσουμε". Νόμιζα πως επρόκειτο για ένα 
παλιό λαϊκό τραγούδι, μια επανεκτέλεση. Μετά είδα ότι ήταν δικό σου. Μου
 προκάλεσε ένα συναίσθημα "οικειότητας". Αναρωτήθηκα ποια στοιχεία
 χρειάζονται για να "μπολιάσουν" όλα αυτά και τι είναι τελικά αυτό που 
χαρακτηρίζει τέτοιου είδους τραγούδια; Τραγούδια που κουβαλούν και το
 παρελθόν μαζί τους;
Β.Κ.: Το παρελθόν και η ιστορία μας είναι κάτι που δεν μπορεί να αποκοπεί.

 Είμαστε δεμένοι με αυτό. Τοκουβαλούμε μαζί μας. Αυτά που κάνω εγώ, τα τραγούδια
 που γράφω, είναι δικά μου, αλλά μέσα στο μυαλό μου υπάρχει ολόκληρη η ιστορία
 του λαϊκού τραγουδιού... Υπάρχει στην ψυχή μου, σε κάθε βήμα μου και βγαίνει με
 τον δικό μου τρόπο... Έχω την αίσθηση πως τα τραγούδια μου τελικά μετά από 
πολλά χρόνια και μετά από πολύ μεγάλες ταλαιπωρίες στέκονται... Αυτό δημιουργεί μέσα
 μου μεγάλη χαρά. Μου αρέσει που οι νέοι αρχίζουν να τα ανακαλύπτουν και να
 τα ψάχνουν, όπως εσύ... Δεν πήγε τίποτα χαμένο...
MC: Ως έμπειρος μουσικός, τι θα συμβούλευες κάποιον νεότερό σου;
Β.Κ.: Να πιστέψει στον εαυτό του. Να έχει θάρρος και δύναμη. Συνέπεια και ήθος.

 Αν πει ότι εγώ ξεκινάω να κάνω κάτι για να οικονομήσω, έχασε... Τα νέα παιδιά
 όμως πρέπει να βγουν...
MC: Εκτός από λαϊκό τραγούδι, ακούς κι άλλα είδη μουσικής;
Β.Κ.: Όχι. Μπιθικώτση ακούω, ΤσαουσάκηΜπέλλου...

MC: Τι σε κάνει να αγανακτείς;
Β.Κ.: Παλιά αγανακτούσα με τα πάντα! Σήμερα προσπαθώ να προσαρμοστώ με

 την εποχή μου και τα προβλήματά της. Δεν γίνεται διαφορετικά. Δεν μπορείς να 
αλλάξεις τίποτα στον κόσμο. Ότι γκρεμίστηκε γκρεμίστηκε, και ότι χτίστηκε, χτίστηκε...
 Το μόνο που μπορεί να γίνει είναι να χτιστούν κι άλλα. Το παλιό που υπήρχε δυστυχώς 
έφυγε, όμως υπάρχει μέσα μας... Υπάρχει η ομορφιά του παλιού... Δεν είμαι όμως
 και απαισιόδοξος. Υπάρχει πιστεύω μια γενιά που έρχεται και είναι πιο
 ισορροπημένη από εμάς.
MC: Πιστεύεις πως υπάρχουν στο παρελθόν σπουδαία λαϊκά τραγούδια
 που έχουν μείνει στην αφάνεια;
Β.Κ.: Πιστεύω ότι δεν υπάρχει περίπτωση να έχουν γίνει τραγούδια - αριστουργήματα

 στο παρελθόν και να έχουν μείνει στην αφάνεια. Οτιδήποτε καλό βγαίνει προς τα έξω. 
Με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, κάπως θα φανούν.
MC: Σε διακρίνει μια σεμνότητα, στις όποιες συνεντεύξεις σου, στα λόγια που
 λες, στη δουλειά σου... Είσαι πραγματικά σεμνός σαν άνθρωπος;
Β.Κ.: Όχι δεν είμαι σεμνός. Προσπαθώ να μη γίνομαι "καραγκιόζης" και

 γελοίος. Προσπαθώ να φυλαχτώ.Οποιοσδήποτε μπορεί να πει πολλά. Αυτό 
μετράει όμως; Το θέμα είναι τι έχεις 

να δώσεις... Αν έχεις να παρουσιάσεις κάτι ή όχι. Εκεί θα κριθείς.
MC: Είναι γενικώς γνωστό πως κάθε συνθέτης έχει όνειρο να πουν τα
 τραγούδια του κάποια στιγμή μεγάλοι τραγουδιστές. Ακούσαμε τον
 Μητροπάνο να ερμηνεύει με επιτυχία τραγούδια σου. Υπάρχει κάποιος 
άλλος καλλιτέχνης που θα ήθελες να ερμηνεύσει κομμάτια δικά σου;
Β.Κ.: Δυστυχώς κατάλληλες φωνές για να τραγουδήσουν τα τραγούδια μου δεν

 υπάρχουν πολλές πια.
MC: Γι' αυτό έχεις τον Στέλιο τον Γαλανό μαζί σου;
Β.Κ.: Ο Στέλιος Γαλανός είναι εξαιρετικός τραγουδιστής.

MC: Μα και το σχήμα σου είναι πολύ προσεγμένο.
Β.Κ.: Βεβαίως είναι. Πάντως για να απαντήσω στην προηγούμενη ερώτησή σου,

 ο τραγουδιστής που γουστάρω πολύ είναι ο Νταλάρας.
MC: Κλείνοντας αυτή τη συνέντευξη, διάβασα πως θα συμμετέχεις 
στον δίσκο του Άγγελου Σφακιανάκη.
Β.Κ.: Ο Άγγελος Σφακιανάκης είναι ο πρώτος άνθρωπος που μου έκανε 

δίσκο σαν παραγωγός, τους "Άρχοντες". Είχα λοιπόν μια τεράστια ηθική 
υποχρέωσή απέναντί του. Έτσι συμμετέχω με ένα τραγούδι.


πηγή: musiccorner.gr


Βαγγέλης Κορακάκης – Με τη σφραγίδα των αυθεντικών μαστόρων

Υπογράφει: Κώστας Μπαλαχούτης
16/01/2013



(VIDEO) Ένας σύγχρονος δημιουργός, που με βάση τις δισκογραφικές του
 καταθέσεις και τα μουσικά προγράμματα που παρουσιάζει στα μαγαζιά,
 μπορεί να… θεωρηθεί ως συνεχιστής της σχολής του κλασικού 
λαϊκού τραγουδιού, όπως αυτό διαμορφώθηκε στον απόηχο του παλιού 
ρεμπέτικου στην δεκαετία του ΄50 και μέχρι τα πρώτα χρόνια αυτής του ΄70.
Προικισμένος συνθέτης, στιχουργός και μπουζουξής δεν αναπαράγει απλά 
το συγκεκριμένο είδος αλλά ταυτόχρονα, χωρίς να κάνει την ανατροπή, 
 το εμπλουτίζει με προσωπικές πινελιές και κατευθύνσεις.
Τα λαϊκά του τραγούδια καταγράφουν στιγμές, προβλήματα, ανησυχίες και
 ίσως την μοναξιά και την αμηχανία του λαϊκού τραγουδοποιού σε
 μια ολοένα και περισσότερο ηλεκτρισμένη και δήθεν μοντερνοποιημένη εποχή. 
Ζεϊμπέκικα, χασάπικα, αλέγκρα και μινόρε που πατούν γερά στο χτες και
 προσπαθούν, γνέθοντας το νήμα που μας ενώνει, να εξηγήσουν το παρών. 
Ρυθμοί μελωδικοί, γοητευτικοί, “ξεκούραστοι” που άλλοτε ξυπνούν και 
μεθούν κι άλλοτε γαληνεύουν την ψυχή και το πνεύμα. Στίχοι έξυπνοι και 
ευρηματικοί που εξυπηρετούν και αναδεικνύουν τις μουσικές και που 
δεν ντρέπονται να μιλήσουν με αξιώσεις για καημούς, παράπονα, χαμένες ζωές 
και όνειρα, ανεκπλήρωτους πόθους και μυστικά .
Τα τραγούδια του έχουν αρχή, μέση και τέλος. Αποτελούν το όχημα με το οποίο
 ο δημιουργός κουβαλάει το στίγμα, την άποψη, την φιλοσοφία και τα αισθήματα
 που θέλει να διαβιβάσει και να καταθέσει στους ακροατές. 
Ο ρόλος του “συνεχιστή” - ειδικά για το συγκεκριμένο είδος - σπανίζει στις
 μέρες μας. Κι εδώ  κρύβεται η προσφορά  του Κορακάκη, που με γνώση,
 μεράκι και μαστοριά παίρνει στις πλάτες του αυτό φορτίο, δίνοντας 
έτσι σημείο αναφοράς  για τους “επόμενους”.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:Βαγγέλης Κορακάκης στο Δεύτερο Πρόγραμμα (ΗΜΑΣΤΑΝ ΕΚΕΙ!)
Βαγγέλης Κορακάκης στο «Πλατώ» (ΗΜΑΣΤΑΝ ΕΚΕΙ!)
Βαγγέλης Κορακάκης & Λάκης Χαλκιάς - «Λεβέντικες καρδιές»
Βαγγέλης Κορακάκης - «Χωματόδρομος» (ΝΕΟΣ ΔΙΣΚΟΣ)
Βαγγέλης Κορακάκης - 5 δίσκοι 1 Ιστορία
Ο Μητροπάνος τραγουδάει Κορακάκη


http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.ogdoo.gr/portal/images/

Βαγγέλης Κορακάκης - Γεράσιμος Ανδρεάτος


Δεν είναι λίγες οι φορές, στην ιστορία του λαϊκού τραγουδιού που το όνομα ενός συνθέτη συνδέθηκε άρρηκτα με έναν τραγουδιστή.
Βαγγέλης Κορακάκης - Γεράσιμος Ανδρεάτος


Οι συνεργασίες δεκάδες. Είναι όμως κάποιες που ξεχωρίζουν. Κι αυτό γιατί
 η φωνή του τραγουδιστή, ταίριαξε απόλυτα με τις μελωδίες του δημιουργού,
 γράφοντας μεγάλες επιτυχίες, κυρίως όμως ωραία τραγούδια. Στα χρόνια του
 ’90 και παρά την κρίση που φαίνεται πως υπάρχει τα τελευταία χρόνια στο
λαϊκό τραγούδι,  ο Γεράσιμος Ανδρεάτος συναντά «Στη σκέψη της τρελής»
τον Βαγγέλη Κορακάκη.
Έχει ειπωθεί αρκετές φορές πως τα τραγούδια του Κορακάκη, θυμίζουν τραγούδια
 μιας άλλης εποχής. Της παλιάς χρυσής εποχής του λαϊκού τραγουδιού. Tόσο για
 τις μελωδίες και τις ενορχηστρώσεις όσο και για τους στίχους που , στα πρότυπα
 του Γιώργου Μητσάκη και του Άκη Πάνου,  γράφει πάντα ο ίδιος. Το ίδιο έχει
γραφτεί και για τη φωνή του Γεράσιμου. Ίσως να είναι κι αυτό ένα στοιχείο που
 να συνέβαλλε στο ταίριασμά τους. Συχνά και οι δυο έχουν εκφράσει το θαυμασμό
 αλλά και την επιρροή που δέχθηκαν από τους δασκάλους τους, που δεν ήταν άλλοι
 από τις μεγάλες μορφές του λαϊκού τραγουδιού που κυριάρχησαν από τον πόλεμο
 και μετά. Τσιτσάνης, Καλδάρας, Μητσάκης, Παπαϊωάννου, Ζαμπέτας αλλά και ο
 Θεοδωράκης για τον Κορακάκη, Καζαντζίδης, Μπιθικώτσης, Διονυσίου, Γαβαλάς,
 Ρεπάνης για τον Γεράσιμο.
Ζουν όμως και δημιουργούν στο σήμερα.  Πιο πιστός βέβαια στον παλιό ήχο ο
Βαγγέλης, με περισσότερες αναζητήσεις σε σύγχρονους δρόμους ο Γεράσιμος.
 Η συνεργασία τους στη δισκογραφία απαριθμεί 32 τραγούδια. Δυο ολόκληρους
δίσκους και δυο συμμετοχές του Γεράσιμου σε δίσκους του Βαγγέλη. Έχουν
 καταγραφεί επίσης και τέσσερις επανεκτελέσεις. Δυο για το «Πρώτο φθινόπωρο»
 και δυο για τη «Σκέψη της τρελής». Ίσως να μην είναι τόσο πολλά. Πιστεύω όμως
 πως οι χαρακτηριστικές λαϊκές μουσικές του Κορακάκη βρήκαν στη στιβαρή φωνή
του Ανδρεάτου, τον ιδανικό εκφραστή τους. Φωνή που απέσπασε δημοσίως, εκτός
 των άλλων, τα εύσημα του ίδιου του Στέλιου Καζαντζίδη ο οποίος ήταν πολύ φειδωλός
 στις δηλώσεις του για τους νεότερους τραγουδιστές. Και θα πρέπει να αναφερθεί πως ο Γεράσιμος εκτός από εξαιρετικός τραγουδιστής είναι και πολύ καλός μουσικός.
Ξεκίνησε άλλωστε την καριέρα του, παίζοντας μπουζούκι δίπλα στον Χάρη και
 στον Πάνο Κατσιμίχα ενώ πολλές φορές θα πιάσει και τον μπαγλαμά για να
συνοδέψει την υπόλοιπη ορχήστρα.

Η συνεργασία τους ξεκινά το 1993 με τρία τραγούδια που λέει ο Γεράσιμος στο
δίσκο «Λαύριο». «Ο κουρασμένος δρόμος μου», που ακούγεται ιδιαίτερα μέχρι τις
 μέρες μας και τα «Ψάξε και βρες μου» και «Έτσι γιατί το ήθελε». Eκείνη τη χρονιά
θα  προκύψει μια ζωντανή ηχογράφηση του «Πρώτου φθινόπωρου» (τραγούδι το
 οποίο πρωτοηχογραφήθηκε στο δίσκο «Άρχοντες») στο «Μετρό», σε ένα αφιέρωμα
 στο ρεμπέτικο τραγούδι, το οποίο αποτυπώθηκε σε δίσκο βινυλίου με τίτλο
«Οι βετεράνοι του ρεμπέτικου». Εκεί μαζί με τον Τάκη Μπίνη, την Άννα Χρυσάφη,
 τον Μπάμπη Τσέρτο και τη Χρυσούλα Χριστοπούλου συνυπάρχουν και
 ο Κορακάκης με τον Ανδρεάτο.
Ένα χρόνο μετά έρχεται η πρώτη ολοκληρωμένη δουλειά με το «Πικρό φιλί».
 Ο δίσκος ηχογραφείται στη Lyra και η επανεκτέλεση της «Σκέψης της τρελής» ,
 την οποία είχε πρωτοτραγουδήσει ο Γιώργος Τζώρτζης στους «Άρχοντες»
 το 1988, μπαίνει την τελευταία στιγμή στο δίσκο και γίνεται το όχημα που θα
τον κάνει γνωστό σε περισσότερο κόσμο. Το τραγούδι δίνει τον γενικό τίτλο
 στην πρόσφατη επανέκδοσή του cd.

Με την ενορχήστρωση του Θόδωρου Κοτεπάνου γράφονται τα τραγούδια:
1) Πικρό φιλί
2) Ας ήταν να ήξερα
3) Χαράματα περνώ
4) Έτσι μοιάζει
5) Παιδί θλιμμένο
6) Ένα ψέμα η αγάπη
7) Στη σκέψη της τρελής
8) Χαμόγελο σου ζήτησα
9) Η βασίλισσα
10) Αν θέλεις φύγε
11) Παντοτινέ μου φίλε
12) Χωρίσαμε χαθήκαμε

Μπουζούκια παίζουν ο Βαγγέλης Κορακάκης με τον Μανώλη Πάππο, κιθάρα
 ο Αργύρης Σταμούλος, κοντραμπάσσο ο Θανάσης Σοφράς, πιάνο ο Θόδωρος
Κοτεπάνος, μπαγλαμά ο Κοσμάς Κοκόλης, ακορντεόν ο Ηρακλής Βαβάτσικας,
βιολί ο Γιάννης Ζευγόλης και κρουστά ο Βαγγέλης Καρίπης. Η ηχογράφηση γίνεται
 στο studio «συν ΕΝΑ» από τον Σπύρο Χατζηνικολάου και τον Χρήστο Χατζηστάμου.
Τα κομμάτια που συνθέτουν το ρυθμικό παζλ του δίσκου αποτελούνται από τρία
 ζεϊμπέκικα, τρία αργά και δυο γρήγορα χασάπικα, έναν καρσιλαμά, μια ρούμπα,
ένα μπολερό κι ένα τσιφτετέλι. Οι στίχοι του Κορακάκη, χωρίς να γίνονται απλοϊκοί,
 είναι απλοί και κατανοητοί. Σε έντεκα τραγούδια το περιεχόμενο είναι ερωτικό
 αλλά αγνό ερωτικό…Καθαρό…Χωρίς ευφυολογήματα και προσμείξεις που μόνο
 σκοπό έχουν την δημιουργία του εύκολου και εφήμερου σουξέ. Στο «Καζαντζίδικου»
ύφους ζεϊμπέκικο «Παντοτινέ μου φίλε πόνε» ο Κορακάκης, δια στόματος Γεράσιμου,
 τραγουδά για την απογοήτευση και τη μοναξιά με λόγια απλά και λαϊκά…

«Θλιμμένη έρχεται η νύχτα
κι ο ουρανός θλιμμένος είναι
παντοτινέ μου φίλε πόνε
μες στην καρδιά μαχαίρι γίνε»

Από τα κυριότερα χαρακτηριστικά των συνθέσεων του Κορακάκη, τόσο σ’αυτό
 τον δίσκο, όσο και γενικότερα, είναι αυτό που συναντάμε και στην περίπτωση του
 Τσιτσάνη. Τα τραγούδια του δεν αποτελούνται από ένα κουπλέ κι ένα ρεφραίν.
 Έχουμε την προεισαγωγή συχνά αλλά και την κύρια εισαγωγή που δεν είναι
 επανάληψη του ρεφραίν,  το κουπλέ και το ρεφραίν. Η «Σκέψη της τρελής» με
τα  διαφορετικά θέματα που ακούγονται μέσα στο τραγούδι, είναι χαρακτηριστικό
 δείγμα της γραφής του. Κι επιπλέον πριν από το φινάλε γίνεται και η έκπληξη
μ’ ένα πολύ ωραίο θέμα που παίζει το πιάνο και πάει το τραγούδι αλλού…Θα ήταν
 αδικία λοιπόν αν στους συνεχιστές των μεγάλων κλασσικών λαϊκών δημιουργών,
 που συνεχίζουν να το τροφοδοτούν και σήμερα με πρωτότυπα και αξιόλογα λαϊκά
 τραγούδια,  δεν συγκαταλέγαμε μαζί με τον Νικολόπουλο, τον Πολυκανδριώτη,
 τον Σούκα και τον Βαγγέλη Κορακάκη.
Σε συνέντευξή του στον υπογράφοντα το Σεπτέμβρη του 2008 ο Βαγγέλης Κορακάκης
 μιλά για τη γνωριμία του με τον Γεράσιμο αλλά και για τη δημιουργία του δίσκου
 «Πικρό φιλί»:

Το 1993 κυκλοφορεί το «Λαύριο» με πολύ σημαντικές συμμετοχές τραγουδιστών
 όπως ο Γεράσιμος Ανδρεάτος, η Ελένη Τσαλιγοπούλου, η Αφεντούλα Ραζέλη
 και ο Άλκης Μαύρος. Πώς γνωρίστηκες με τον Γεράσιμο;
Β.Κ: Το «Λαύριο» είναι ένας πολύ σημαντικός δίσκος μου, ίσως ο  σημαντικότερος.
 Εκεί πια εμφανίζεται στη δισκογραφία ο Γεράσιμος.  Ψάχνοντας εγώ έναν τραγουδιστή
 να πει κάποια τραγούδια , είχα στο μυαλό   μου να βρω τον Γιώργο Χατζηαντωνίου ,
 τον οποίο τον γούσταρα πάρα πολύ. Ένας φίλος μου μουσικός, ο Ανδρέας ο Τσεκούρας
 μου λέει «υπάρχει ένα παιδί που τραγουδάει, πήγαινε να τον ακούσεις». Πηγαίνω λοιπόν
 και τον ακούω… Είχα ένα μικρό μαγαζάκι που έπαιρνε πενήντα άτομα,  τον πήρα
 τηλέφωνο του είπα να έρθει από εκεί…Εμφανίστηκε λοιπόν και κάναμε 
τα τραγούδια πρόβα….
Κι ένα χρόνο μετά έρχεται η ολοκληρωμένη συνεργασία  με το «Πικρό φιλί»…
Β.Κ: Ο Γεράσιμος τραγουδούσε στο «Χάραμα» εκείνη την εποχή. Είπαμε να κάνουμε
 ένα δίσκο….Την τελευταία στιγμή βάλαμε και την επανεκτέλεση από τη
 «Σκέψη της τρελής»…

Δεν υπήρχε στο αρχική επιλογή των τραγουδιών του δίσκου;
Β.Κ: Όχι, μπήκε την τελευταία στιγμή. Κι εκεί έγινε το εξής φοβερό. Αυτός ο δίσκος ,
 όπως και ο τελευταίος που έκανα στη «Μαγιοπούλα» είναι γραμμένοι ζωντανά.
 Στη «Μαγιοπούλα» οι φωνές είναι Play back. Είναι ζωντανά γραμμένη όλη η 
ορχήστρα και οι φωνές μπήκαν εκ των υστέρων. Ενώ στο δίσκο «Πικρό φιλί» όλη
 η ορχήστρα είναι ζωντανή αλλά και ο Γεράσιμος. Εκεί λοιπόν παίζω μπουζούκι εγώ
 μαζί με το Μανώλη τον Πάππο, κιθάρα ο  Αργύρης ο Σταμούλος, συνεργάτης μου 
χρόνια, μπάσο ο Σοφράς, ακορντεόν έχει παίξει ο Ηρακλής ο Βαβάτσικας, κρουστά
 έχει παίξει ο Βαγγέλης Καρίπης, στη «Σκέψη της τρελής» μπαγλαμά ο Κοσμάς ο Κοκκόλης.
 Είχε μείνει το  φινάλε για να γίνει το τελείωμα του τραγουδιού. Αυτό το τραγούδι στην
 ουσία έχει την προεισαγωγή , την εισαγωγή και στο τέλος έχει μια τελευταία εισαγωγή 
 η οποία στην πρώτη εκτέλεση παίζεται με ακορντεόν . Στο δίσκο έπαιζε κι ένας 
 καταπληκτικός μουσικός ο οποίος είχε και την επιμέλειά του , ο Θόδωρος Κοτεπάνος.
 Του είπα να παίξει με το πιάνο το τελευταίο θέμα του τραγουδιού. 
Κι έκατσε πραγματικά πολύ ωραία το τραγούδι… Kαι πήγε πάρα πολύ καλά…
Μετά από το «Πικρό φιλί» προχωράς και πάλι σε πολυσυλλεκτικό ,
 όσον αφορά τους τραγουδιστές, δίσκο, το «Εκεί που
 σβήνει ο άνεμος» το 1996.
Β.Κ: Ναι εκεί τραγουδούν ο Γεράσιμος και πάλι, η Χαρά Πομώνη, η Νίκη Τσαιρέλη
 κι εγώ…Είναι ένας δίσκος που έχει πάρα πολύ καλά  τραγούδια….Δεν είχε βέβαια
 την απήχηση που είχαν το «Λαύριο» ή το «Πικρό φιλί»…
Για να φτάσουμε στο 2004 και στη δεύτερη ολοκληρωμένη συνεργασία 
με  τον Γεράσιμο Ανδρεάτο με το δίσκο «Απ’ την αγάπη γυρίζω μόνος».
Β.Κ: Λοιπόν κάνουμε αυτή τη δισκάρα με τον Γεράσιμο και φαίνεται πως ο 
άνθρωπος που έχει πάρει τώρα την εταιρεία, πιστεύει πως αυτός ο δίσκος δεν
 έχει «ξοφλήσει» ακόμα αυτά που  «χρωστάει» και μακάρι , τώρα που επανεκδόθηκε,
 να ακουστούν περισσότερο τα τραγούδια. Πολύ ωραία τραγούδια.
Βαγγέλης Κορακάκης - Γεράσιμος Ανδρεάτος

Από το «Πικρό φιλί» εκτός από τη «Σκέψη της τρελής» που γυρίζεται και σε
 videoclip, ακούγονται ιδιαίτερα τόσο το «Παιδί θλιμμένο» (κομμάτι που κι αυτό
θα οπτικοποιηθεί) αλλά και το ομώνυμο τραγούδι του δίσκου. Το 2002 ο Ανδρεάτος
 συμμετέχει στις παραστάσεις «Από καρδιάς» στο πλευρό του Γιώργου Νταλάρα στο 
«Ζυγό». Η «Σκέψη της τρελής» αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του προγράμματος
 και φυσικά συμπεριλαμβάνεται στο cd που κυκλοφορεί μετά το τέλος των
 παραστάσεων. Ακούγεται επίσης και στο dvd από τη συναυλία με τίτλο «Κάντε 
τη γιορτή τραγούδι» που διοργάνωσε το περιοδικό «ΜΕΤΡΟ» στις 19 Μαίου 2004 
στο Θέατρο Βράχων.  Το τραγούδι θα γνωρίσει κι άλλη μια επανεκτέλεση, 
τραγουδισμένο από τον δημιουργό του αυτή τη φορά, στο cd «Ο Βαγγέλης Κορακάκης
 στη Μαγιοπούλα». Σ’ αυτή τη  δουλειά υπάρχουν κι άλλα δυο τραγούδια από το
 «Πικρό φιλί». Το ομώνυμο ερμηνεύεται από την μόνιμη παρτενέρ του Κορακάκη 
τα τελευταία χρόνια στο πάλκο, Σταυρούλα Μανωλοπούλου και το «Έτσι μοιάζει»
 από τον Αλέκο Δεληγιάννη.
Το 1996 ο Γεράσιμος συμμετέχει με τέσσερα τραγούδια στον δίσκο «Εκεί που
 σβήνει ο άνεμος». Το ομώνυμο αλλά και «Τα δρομάκια τα πορτάκια»,
 «Ένα ποτήρι φαρμάκι» και «Τώρα που φεύγω», ενώ δυο χρόνια μετά ξανατραγουδά
 το «Πρώτο φθινόπωρο» στο cd single «Μεγάλα λόγια». Ας μου επιτραπεί από
 τις 10 περίπου δισκογραφημένες εκτελέσεις που έχει γνωρίσει το σπουδαίο
 αυτό λαϊκό τραγούδι και χωρίς να θέλω να υποτιμήσω καμία, να ξεχωρίσω αυτήν…
Η ολοκλήρωση της μέχρι τώρα συνεργασίας τους έρχεται το 2004 με το δίσκο
 «Απ’ την αγάπη γυρίζω μόνος» που αν και περιέχει αρκετά σημαντικά τραγούδια,
 δεν γίνεται ιδιαίτερα γνωστός. Επανακυκλοφορεί κι αυτός πρόσφατα με τίτλο
 «Ο πιο δικός μου άνθρωπος». Τα τραγούδια του:

01) Έτσι είναι μάτια μου
02) Πάλι χαμένος
03) Ένα δίνεις, χίλια παίρνεις
04) Αν έβρισκα τη δύναμη να δω
05) Νύχτα, της αγάπης μάνα
06) Τρελό μεράκι
07) Δυο ξένοι άνθρωποι
08) Τα μεσημέρια της σιωπής
09) Μοίρα μου γιατί να κλάψω
10)Ο πιο δικός μου άνθρωπος
11) Μια ζωή κομμάτια
12) Είπα να έρθω αγάπη να σε βρω
13)Απ' την αγάπη γυρίζω μόνος

Ίσως να μην έχουν συναντηθεί αρκετά σε ζωντανές εμφανίσεις. Κι αυτό είναι κάτι
που, όπως έχουν δηλώσει, το θέλουν και οι δυο.  Όποτε έχει γίνει βέβαια στέφθηκε
 με απόλυτη επιτυχία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η σύμπραξή τους στις
 6 Φεβρουαρίου 2009 στα στούντιο της ελληνικής ραδιοφωνίας, σε ένα αφιέρωμα
 στον στιχουργό Χαράλαμπο Βασιλειάδη ή Τσάντα, στην εκπομπή του
 Γιώργου Τσάμπρα «Ησυχία, γράφουμε».
Ακούγοντας λοιπόν τις «Λεβέντικες καρδιές», τα καινούργια εξαιρετικά τραγούδια
 του Κορακάκη με τον Λάκη Χαλκιά αλλά και τα πολύ ωραία νέα λαϊκά τραγούδια
του Γεράσιμου σε μουσική Δημήτρη Παπαδόπουλου από το δίσκο «Ψυχή που δεν
αμάρτησε, ποτέ της δεν αγιάζει», κλείνουμε την αναφορά μας στη συνεργασία τους,
 αφήνοντας τον Γεράσιμο να αναφερθεί με πολλή αγάπη και συγκίνηση σ’ αυτήν,
 σε συνέντευξή του τον Οκτώβρη του 2008 στον υπογράφοντα.

Το 1994, κυκλοφορεί ο πρώτος σου προσωπικός δίσκος, το «Πικρό φιλί»
 με τον Βαγγέλη Κορακάκη, μια «γνωριμία ζωής» θα τη χαρακτήριζα…
Γ.Α: Έχεις απόλυτο δίκιο. Με το Βαγγέλη γνωριστήκαμε το 1993, μέσω ενός κοινού
 φίλου του Αντρέα του Τσεκούρα. Εκείνος του είπε καλά λόγια για μένα και ήρθε
 κάπου που έπαιζα και μ’ άκουσε. Με κάλεσε σ’ένα πάρα πολύ μικρό μαγαζάκι που 
τραγουδούσε στην Καισαριανή,  που το ονόμαζε «Μέγαρο», με το χιούμορ του 
ο Βαγγέλης…Το «Μέγαρο» λοιπόν είχε εφτά-οχτώ τραπέζια…Πήγα ένα μεσημέρι 
και μου είπε  «κάνω ένα δίσκο, θα μου πεις μερικά τραγούδια;» Λέω «βεβαίως». 
Και μου έδωσε το «Έτσι γιατί το ήθελε» και το «Ψάξε και βρες μου» , δυο ζειμπέκικα,
 το δεύτερο είναι καμηλιέρικο,  και μια ρούμπα, το «Ο κουρασμένος δρόμος μου». 
Τα οποία, όπως σου είπα, ήταν και τα πρώτα που τραγούδησα στη δισκογραφία. 
Περίμενα χρόνια για να συναντήσω κάτι τέτοιο. Και είχα την ελπίδα ότι κάποια
 στιγμή θα βρω αυτό που ψάχνω. Μου είχαν γίνει κάποιες προτάσεις στο παρελθόν
 από άλλους ανθρώπους που αργότερα έκαναν πολύ μεγάλες επιτυχίες αλλά δεν
 θέλησα να μπω εκεί μέσα γιατί δεν ήταν κάτι που με εξέφραζε απόλυτα και
 καλά έκανα. Ήρθε λοιπόν εκείνη τη στιγμή ο Βαγγέλης…

Ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη ώρα.
Γ.Α: Ναι…Και ακούω κάτι τραγούδια σαν κι αυτά που είχα λατρέψει από μικρό
 παιδί, τα οποία ήταν σημερινά. Και λέω «εδώ είμαστε, αυτό είναι».

Και με ήχο παρόμοιο με των τραγουδιών που αγάπησες.
Γ.Α: Και με τον ήχο με τα μπουζούκια και μ’έναν άνθρωπο που με τον τρόπο που
 ζούσε και ζει ανταποκρινόταν στην εικόνα που είχα εγώ για τους πιο παλιούς και 
γι’αυτό που σημαίνει τελικά λαϊκό τραγούδι…Ας μην το βάζουμε πίσω στο χρόνο μόνο.
 Είναι και στο σήμερα και θα είναι και πάντα γιατί δεν μιλάμε για κάποιον που είναι
 σκονισμένος σ’ ένα ράφι ενός μουσείου. Μιλάμε για έναν άνθρωπο σαν κι εμάς 
που ζει στο σήμερα , με τις ανησυχίες του σήμερα , με την οικογένειά του, που
 σκέφτεται πώς θα μεγαλώσει τα παιδιά του , που κοιτάει πως θα προσπαθήσει 
να δημιουργήσει ένα καλύτερο αύριο μες στην κοινωνία. Μιλάμε για ένα
 σύγχρονο άνθρωπο. Ήτανε αυτό το πράγμα που ήθελα εγώ να βρω μέσα στην
 εποχή που ζούμε. Για να μην τρέχω συνέχεια στο παρελθόν. Βρήκα λοιπόν το 
παρόν μου και το μέλλον μου στο Βαγγέλη τον Κορακάκη.

Ένας σύγχρονος άνθρωπος που όταν γουστάρει, ας πούμε, βάζει στο
 γραμμόφωνο ν’ ακούσει και τη Σωτηρία Μπέλλου, ας πούμε…
Γ.Α: Έτσι είναι…Οι παλιές αγάπες και οι παντοτινές. Αυτές ποτέ δεν ξεχνιούνται.
 Αλλά τι κάνουμε κι εμείς σήμερα αντιστοίχως; Αυτά  κάνουμε… Μπήκα λοιπόν με 
όλη μου την ψυχή στο στούντιο , αγαπηθήκαμε τρομερά με το Βαγγέλη και με όλη 
την παρέα εκεί, τα δώσαμε όλα και κάναμε στην αρχή το «Λαύριο».Στη συνέχεια 
αφού είχα κάνει συμβόλαιο σε εταιρεία πήγα και του είπα «Βαγγέλη θες να κάνουμε
 ένα δίσκο ολόκληρο;» Ο Βαγγέλης «τρελάθηκε»… Και θυμάμαι πως όταν γράφαμε 
το δίσκο τον γράψαμε ζωντανά , όλοι οι μουσικοί κι εγώ μαζί, όλο ζωντανό είναι.
 Ελάχιστες διορθώσεις έγιναν εκ των υστέρων. Έγινε όλος ζωντανός στο στούντιο
 «Συν Ένα» που τώρα μάλλον δεν υπάρχει, ήταν στα δικαστήρια , δίπλα στον 
«Άρειο Πάγο», μέσα σ’ένα στενάκι. Αφού όταν τελειώναμε το δίσκο λέγαμε πως και 
κανένα δίσκο να μην πουλήσει ή να πάρει ένα η μάνα μας , είμαστε σίγουροι ότι κάναμε
 αυτό που λέει η καρδιά μας , είμαστε τρομερά χαρούμενοι. Και δικαιωθήκαμε.
 Συναντηθήκαμε με τον κόσμο που κι αυτός έχει τις ίδιες αγάπες ας πούμε… 
 Η «Σκέψη της τρελής» ήταν δεύτερη εκτέλεση. Το είχε βάλει στον πρώτο του δίσκο ,
 στους «Άρχοντες» με το Γιώργο Τζώρτζη. Γενικά ο δίσκος δεν είχε μεγάλη απήχηση.
 Και ξέρεις, έτσι συμβαίνει πάντα με νέους καλλιτέχνες που βγάζουν τον πρώτο
 τους δίσκο, δεν τους πολυπροσέχουν όλοι αν δεν βοηθήσει κι η τύχη…. Μου  βάζει
 το τραγούδι και λέω «Πω, πω, να το βάλουμε, να το βάλουμε…» Και το βάλαμε
 τελευταία στιγμή και σωθήκαμε…(γέλια) Γιατί είναι και πάρα πολύ ωραίο τραγούδι,
 τόσα χρόνια τώρα και παίζεται…Με το Βαγγέλη κάναμε πολλές δουλειές από τότε…
Καταρχήν ξεκινήσαμε και δουλεύαμε μαζί στο «Ταξίμι» και ήρθε η Γαλάνη από κει
 και με πήρε , στην αρχή της σαιζόν. Αλλά βέβαια ο Βαγγέλης αμέσως κατάλαβε ότι 
θα μου έκανε πάρα πολύ καλό και συναίνεσε στο να πάω με τη Γαλάνη. Μετά συμμετείχα
 και στο δίσκο «Εκεί που σβήνει ο άνεμος», το 1996. Αργότερα, το 1998,  έβγαλα ένα
 cd single όπου τραγούδησα το «Πρώτο φθινόπωρο» και έπαιξε ο Βαγγέλης και
 το «Γκρεμό» του Μάνου Χατζιδάκι. Μάλιστα είχα πάρει ένα  μπουζούκι τρίχορδο 
τότε εγώ  και ο Βαγγέλης το εγκαινίασε στο στούντιο. Έχει παίξει με το μπουζούκι μου.

Παίζει και η Βαγγελιώ η Μαργαρώνη εκεί;
Γ.Α: Ναι, την έφερε ο Αντρέας ο Τσεκούρας που έκανε την ενορχήστρωση και 
έπαιξε πιάνο στο «Γκρεμό» και στο «Πρώτο φθινόπωρο». Και μάλιστα έπαιξε με
 το ένα χέρι, το άλλο το είχε χτυπήσει και το είχε δεμένο. Αλλά είδες οι νοτούλες 
της πόσο ακούγονται; Ήταν μεγάλη τιμή για μας που ήρθε κι έπαιξε. Και μετά βέβαια
 ξαναέκανα προσωπικό δίσκο με το Βαγγέλη το «Απ’την αγάπη γυρίζω μόνος»το
 2004  που τώρα το ξαναέβγαλε η εταιρεία που αγόρασε τη Lyra και την MBI με 
άλλο τίτλο και άλλη φωτογραφία στο εξώφυλλο. «Ο πιο δικός μου άνθρωπος». 
Με το Βαγγέλη έχω πει πάρα πολλά τραγούδια.

Κι αυτός είναι δισκάρα αλλά δυστυχώς δεν πολυακούστηκε…
Γ.Α: Όντως είναι δισκάρα αλλά δεν ακούστηκε, δεν «περπάτησε». Πέσαμε στην 
αλλαγή γενικά της δισκογραφίας. Τώρα έχει αλλάξει πάρα πολύ το τοπίο. Οι δίσκοι 
δεν πουλάνε πια, οι εταιρείες είναι ανήμπορες να βοηθήσουνε. Έχουν βέβαια μεγάλο
 μερίδιο ευθύνης για το σημείο που έφτασε η κατάσταση αλλά πέρα απ’ αυτό είναι 
αλλαγή εποχής. Μεγάλη αλλαγή. Ο δίσκος αυτός γενικά δεν έγινε γνωστός, όμως
 είναι πάρα πολύ ωραία δουλειά. Και μάλιστα πέσαμε και σε μια εποχή που και η 
αισθητική και το γούστο του κόσμου είναι λίγο μπερδεμένο και με την ανάμιξη της 
τηλεόρασης μες στο τραγούδι που το ‘χει οπτικοποιήσει και το ’χει κάνει
 λίγο show το πράγμα… 
ΘΑΝΑΣΗΣ ΓΙΩΓΛΟΥ (Thanasis-Gioglou)Γεννήθηκα το 1971 στην Θεσσαλονίκη με καταγωγή από τον Πόντο και την
 Κίο της Μικράς Ασίας. Από τα μικρά μου χρόνια ασχολούμαι με την μουσική
 είτε σαν ακροατής και συλλέκτ...


Ξ ΞµΟΞΉΟƒΟƒΟŒΟ„ΞµΟΞ±: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=2733#ixzz2XU0tj8SP

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΟΡΑΚΑΚΗΣ - ΜΠΟΥΖΟΥΞΗΔΕΣ ΜΕ ΠΥΞΙΔΕΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΟΡΑΚΑΚΗΣ - ΜΠΟΥΖΟΥΞΗΔΕΣ ΜΕ ΠΥΞΙΔΕΣ
Artist: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΟΡΑΚΑΚΗΣ
Album: ΜΠΟΥΖΟΥΞΗΔΕΣ ΜΕ ΠΥΞΙΔΕΣ
Item Type: Music CD
Release Date: 06/07/1992
Company: LYRA
Number of tracks: 13
Genre: LAIKA
Audio format: mp3 , Quality (bit rate): 256 kbs
-=-=-=-
Participations:
VAGGELIS KORAKAKIS,KOSTAS MANDZIOS,AFENDOULA RAZELI,
RENA STAMOU,ELENI TSALIGOPOULOU
-=-=-=-=

Track List:1 SERVIKAKI EROTIKO - V.Korakakis
2 TO POTIRAKI TIS KARDIAS - Af.Razeli
3 PROTO FTHINOPORO - Rena Stamou
4 POS NA FIGO POS - K.Mandzios
5 SE KATI PALIOMAGAZA - Rena Stamou
6 MIRA MOU YIATI NA KLAPSO - V.Korakakis
7 TO APTALIKO TIS KESARIANIS (ORGANIKO)
8 DE ME SKEFTIKES POTE SOU - Af.Razeli
9 SAN TIS VROHOULAS TO NERO - E.Tsaligopoylou
10 EGO KI O PONOS MOU - K.Mandzios
11 PIOS TO XERI - Af.Razeli
12 I FILI MOU THA KLAPSOUNE - Rena Stamou
13 MIA ZOI TA IDIA - V.Korakakis

DWONLOAD CD:http://rapidshare.com/files/347289454/BGLHS_KRKAKS_POUZDES_PJDS.rar

Ανάρτηση από:dimiourgia-epikinonia.blogspot.gr