Παρασκευή, 28 Φεβρουαρίου 2014

Παρουσίαση του βιβλίου του Δημήτρη Κωνσταντάρα-Σταθαρά



konstantaras

«Συναξάρι των πρώτων οικιστών της Ν. Ιωνίας Βόλου από το 1924»

Οι ΙΩΝΕΣ παρουσιάζουν το βιβλίο του Δημήτρη Κωνσταντάρα-Σταθαρά «Συναξάρι των πρώτων οικιστών της Νέας Ιωνίας Βόλου από το 1924» σήμερα Δευτέρα 20 Ιανουαρίου ΄2014 και ώρα 7.00΄ το βράδυ στο Μεταξουργείο της Νέας Ιωνίας.
Το βιβλίο παρουσιάζουν ο κ. Μιχάλης Ζουμπουλάκης, Καθηγητής Μεθοδολογίας και Ιστορίας της Οικονομικής Σκέψης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και ο κ. Μιχάλης Μωραϊτίδης, υποψήφιος διδάκτωρ Σύγχρονης Ιστορίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Αποσπάσματα του βιβλίου διαβάζει ο ηθοποιός κ. Σπύρος Μαβίδης. Την παρουσίαση συντονίζει ο δημοσιογράφος Μάκης Μπαλής. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα παρουσιαστούν με διαφάνειες η ίδρυση και εγκατάσταση των πρώτων προσφύγων-οικιστών, καθώς και ιστορικά σημειώματα με φωτογραφίες οικογενειών της Νέας Ιωνίας καταγεγραμμένα από απογόνους αυτών.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάζεται στον προθάλαμο του Μεταξουργείου, την ίδια ώρα και ημέρα, έκθεση φωτογραφίας με τα βιογραφικά και τις φωτογραφίες των 38 οικογενειών, που αναφέρονται στο βιβλίο.
Oνόματα από τους πρώτους οικιστέςΤο «Συναξάρι των πρώτων οικιστών της Νέας Ιωνίας από το 1924» είναι ένα βιβλίο στο οποίο ο συγγραφέας Δημήτρης Κωνσταντάρας-Σταθαράς κατέγραψε τα ονόματα από τους πρώτους οικιστές του προσφυγικού συνοικισμού του Βόλου στη θέση Ξηρόκαμπος από το 1924, πέρα από το χείμαρρο Κραυσίδωνα, που ονομάστηκε Νέα Ιωνία. Η καταγραφή αυτή αναδεικνύεται με τρεις τρόπους.
Η παρουσίαση του βιβλίου, όπως αναφέρθηκε, θα γίνει στο Μεταξουργείο της Νέας Ιωνίας, τη Δευτέρα 20 Ιανουαρίου ώρα 7 το βράδυ, σε έναν χώρο που, από το 1926, λειτούργησε ως εργοστάσιο επεξεργασίας κουκουλιών και παραγωγής μεταξιού, από τους πρώτους Μικρασιάτες που εγκαταστάθηκαν στη Νέα Ιωνία.
O Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος για το «Συναξάρι των οικιστών»Για την σημερινή εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου του συγγραφέα κ. Δημήτρη Κωνσταντάρα–Σταθαρά με τίτλο «Συναξάρι των πρώτων οικιστών της Νέας Ιωνίας Βόλου από το 1924», που διοργανώνεται από τους «ΙΩΝΕΣ» στο Μεταξουργείο Νέας Ιωνίας , ο βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Μεϊκόπουλος, ανέφερε: « Χαιρετίζω την σπουδαία, από πολιτιστική σκοπιά, εκδήλωση που διοργανώνει η Πολιτιστική Εστία Μικρασιατών Νέας Ιωνίας Μαγνησίας «ΙΩΝΕΣ», για την παρουσίαση του βιβλίου του αξιόλογου συγγραφέα κ. Δημήτρη Κωνσταντάρα-Σταθαρά με τίτλο: Συναξάρι των πρώτων οικιστών της Νέας Ιωνίας Βόλου από το 1924.
Ο Δημήτρης Κωνσταντάρας, οι ΙΩΝΕΣ μαζί με όλους τους προσφυγικούς συλλόγους της πόλης μας, πραγματοποιούν ένα τεράστιο πολιτιστικό έργο για να μένουν άσβεστες οι μνήμες και οι παραδόσεις από τις πατρίδες της Ιωνικής Γης.
Η ιστορία, οι μνήμες, οι παραδόσεις, αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο, για να διατηρηθεί η πατρίδα μας.
Σήμερα θα λείπει από την αίθουσα μια σημαντική προσωπικότητα της Νέας Ιωνίας, η ΑΝΝΑ η ΑΙΒΑΖΟΓΛΟΥ, που άφησε πίσω της τεράστιο έργο και δίνει σε μας τους νέους το παράδειγμα για να αγωνισθούμε για τις αξίες που και η ίδια πάλεψε.
Η σκέψη όλων όμως θα είναι κοντά της.
Και εγώ απόγονος προσφύγων, μεγάλωσα στο σπίτι των παππούδων μου, του Αλέκου και της Βαγγελιώς, μαζί με τη γιαγιά τη Γεωργία τη Φατσή, στην προσφυγική καμαρούλα μια σταλιά, στην Προύσης. Εκεί, άκουγα τις αφηγήσεις για τις πατρίδες!
Η γιαγιά Γεωργία αφηγούνταν χαρακτηριστικά τις ομορφιές της Ιωνικής Γής και μέχρι να φύγει από τη ζωή, έλεγε συνέχεια ότι «θα γυρίσουμε πίσω».
Στην προσφυγική γειτονιά, όλα τα σπίτια ανοιχτά! Αλληλεγγύη!
Η θεία Φρόσω, η θεία η Μερσίνα, η θεία η Κατίνα. Όλες, απόγονοι προσφύγων, γεμάτες αρχοντιά, ανοιχτή καρδιά, είχαν ένα καλό λόγο να πουν για όλους!
Ο προσφυγικός συνοικισμός έγινε μια σύγχρονη πόλη, διατηρώντας όμως μέσα από τη δουλειά των πολιτιστικών προσφυγικών συλλόγων και τα βιώματα των ίδιων των απογόνων των προσφύγων, τα χαρακτηριστικά τους. »
«Καλή επιτυχία στην εκδήλωση, στον κ. Δημήτρη Κωνσταντάρα και στο έργο των ΙΩΝΩΝ»

Βιογραφία:Κοσμάς Μυρτίλος Αποστολίδης






Πολύδωρος Παπαχριστοδούλου
"Πνευματικοί άνδρες της Θράκης"
Αρχείον του Θρακικού λαογραφικού και γλωσσικού θησαυρού
Τόμος 32ος
Αθήνα 1966

Χιούμορ:ανατομικό στρώμα για Έλληνες


Μουσική: Φώτο η τετράς του Πειραιά και όχι μόνο….


Τετράς η Ξακουστή του Πειραιώς Στράτος Παγιουμτζής,
Μάρκος Βαμβακάρης, Γιώργος Μπάτης και Ανέστος Δελιάς.


Μπατης



Το μαγαζί όπου έπαιζε η τετράς του Πειραιά



Νέα Φιλαδέλφεια 1953  Κερομύτης, Μανίσαγλης,
 Μπέλλου, Βαμβακάρης  Σαμιώτης.




μαγαζι του μπατη



Ανέστος Δελιάς.



MARKOS_HRODEIO

Γιώργος Μπάτης


Stratos_Pagioumdzis_(me_ton_baglama)_kai_Sotiria_Bellou
_se_kapoio_panigyri_sto_Menidi_(1959)παγιουμτζής

Η ΤΕΤΡΑΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ ΔΙΦΗΜΗΣΗ


ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ Σε ηλικία 30 ετών περίπου.

Γιώργος Μπάτης - Rebetiko_wiki

Γιώργος Μπάτης και Μάρκος Βαμβακάρης

ΔΕΛΙΑΣ ΠΑΓΙΟΥΜΤΖΗΣ ΑΘΗΝΑΙΪΣΣΑ. Tralala
Καλοκαίρι του 1963, στην αυλή του 
σπιτιού του, στα Άσπρα Χώματα.
Νέα Φιλαδέλφεια 1953  Κερομύτης, 
Μανίσαγλης, Μπέλλου, Βαμβακάρης  Σαμιώτης.

Ο Γιώργος Μπάτης με δύο φίλους του
Ο Στράτος (δεξιά) με τον Μάρκο Βαμβακάρη

Στην αυλή του σπιτιού του, στα 
Άσπρα Χώματα, τη δεκαετία του 60.
Στου Ξενύχτη  Παπαϊωάννου, 
Παγιουμτζής, Βαμβακάρης, Λαύκας.
Στράτος Παγιουμτζής και Μάρκος Βαμβακάρης.


Πέμπτη, 27 Φεβρουαρίου 2014

Πως έφτασαν οι αρχές στην εξιχνίαση των δολοφονιών σε Θάσο και Καβάλα πριν δώδεκα (12) χρόνια




Πέμπτη, 27 Φεβρουαρίου 2014



-Η μαρτυρία ενός 30χρονου στενού φίλου του δράστη οδηγεί στην εξιχνίαση τεσσάρων εν ψυχρώ δολοφονιών την περίοδο 2001-2002 στην περιοχή της Θάσου και της Καβάλας, αναφέρει η Εφημερίδα Το Βήμα. Και οι τέσσερις φόνοι μάλιστα φέρεται να έχουν γίνει από το ίδιο όπλο που έδωσε στον δολοφόνο ένας αστυνομικός.

-Κατηγορούμενος είναι ένας 57χρονος επιχειρηματίας από την Καβάλα, ιδιοκτήτης εταιρείας οπτικών που έχει κατηγορηθεί για ληστείες τραπεζών. Θεωρείτο βασικός ύποπτος για αυτά τα εγκλήματα σχεδόν από τότε που διαπράχθηκαν. Οι διωκτικές και δικαστικές αρχές επί σειρά ετών δεν μπορούσαν να συγκεντρώσουν επιβαρυντικά στοιχεία για τον ύποπτο και ο ίδιος μιλούσε για σκευωρίες των διωκτικών αρχών.

-Ωστόσο η δίωξη για τους τέσσερις φόνους φαίνεται να βασίστηκε στην κατάθεση του 30χρονου από τη Θάσο, ο οποίος διατηρούσε προσωπική φιλία με τον δράστη. Κατέθεσε ότι τη βραδιά τριών από τους φόνους είδε τον ίδιο και το τζιπ του έξω από το σπίτι των θυμάτων του.

Οι φόνοι

-Στις 16 Ιουλίου 2001 σε εξοχική κατοικία στην περιοχή της Καλλιράχης Θάσου ανακαλύπτονται τα πτώματα του 48χρονου υπαλλήλου της Νομαρχίας Καβάλας Γιάννη Γκουλούση, του 56χρονου υπαλλήλου της Πολεοδομίας Γιώργου Χαλκίδη και του 49χρονου υπαλλήλου της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης Κυριάκου Αθανασά. Τα θύματα είχαν πυροβοληθεί από έναν δράστη και είχαν δεχθεί χαριστική βολή.

-Αρχικά η Αστυνομία δεν είχε καμιά πληροφορία για τον τρόπο άφιξης και αναχώρησης του δράστη, για τον οποίο από τότε είχε προκύψει ότι ήταν γνωστός των τριών θυμάτων και τους αιφνιδίασε την ώρα που έπιναν καφέ.

-Οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. εξέτασαν εν πρώτοις το ενδεχόμενο το τριπλό φονικό της Καλλιράχης να είχε σχέση με την εν ψυχρώ δολοφονία στις 2 Σεπτεμβρίου 2000 του 37χρονου επιχειρηματία νυκτερινών κέντρων Κωνσταντίνου Τσιαχτσίρα, για τον οποίο είχε κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός ένας πολιτικός μηχανικός της Καβάλας. Η έρευνα όμως δεν είχε συνέχεια.

-Στις 27 Ιουλίου 2002 δολοφονήθηκε στην ίδια μακεδονική πόλη και ο ιδιοκτήτης νυχτερινών καταστημάτων και καταστήματος οπτικών ειδών Γιώργος Σιδηρόπουλος. Όπως προέκυψε από βαλλιστική έρευνα, το όπλο των εγκλημάτων στη Θάσο και στην Καβάλα ήταν το ίδιο.

Οι πρώτες υπόνοιες

-Από τότε οι αστυνομικοί είχαν υπόνοιες για εμπλοκή του 57χρονου στους φόνους της Θάσου και του ιδιοκτήτη του καταστήματος οπτικών. Ως πιθανό κίνητρο των δολοφονιών στην Καλλιράχη εμφανιζόταν η απόφαση της Πολεοδομίας να γκρεμίσει πολυτελή κατοικία του 57χρονου σε εξοχική περιοχή της Καβάλας λίγες εβδομάδες πριν από το φονικό.

-«Ανταγωνιστικό» εθεωρείτο το κίνητρο της δολοφονίας του ιδιοκτήτη καταστήματος με οπτικά έναν χρόνο αργότερα. Δεν υπήρξε ωστόσο κανένα πλήρες αποδεικτικό στοιχείο.

Κατηγορίες για ληστεία, φυλακή και απόδραση

-Στις αρχές Νοεμβρίου 2002 ο 57χρονος κατηγορήθηκε για δύο ένοπλες ληστείες που έγιναν στις 31 Οκτωβρίου 2002 στα υποκαταστήματα των τραπεζών Alpha και Εμπορική της Ελευθερούπολης Παγγαίου Καβάλας. Όμως εκείνος ήταν άφαντος.

-Λίγες μέρες μετά ο δράστης εντοπίζεται νοσηλευόμενος σε νοσοκομείο της Τουρκίας όπου είχε διαφύγει. Τέσσερις μήνες μετά, εκδόθηκε στη χώρα μας. Αφού έφτασε στην Καβάλα, απολογήθηκε και προφυλακίσθηκε. Στις 10 Δεκεμβρίου 2003 ο 57χρονος απέδρασε από τα κρατητήρια της Αστυνομικής Διεύθυνσης στο κέντρο της Καβάλας και συνελήφθη λίγες ημέρες αργότερα στη Θεσσαλονίκη.

-Ύστερα και από αυτό το περιστατικό οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. αλλά και δικαστικοί λειτουργοί εστίασαν εκ νέου το ενδιαφέρον τους στην εμπλοκή του 57χρονου -είχε εκτίσει μέρος της ποινής του για τις ληστείες και είχε αφεθεί ελεύθερος- στους τέσσερις φόνους της Θάσου και της Καβάλας. Χωρίς όμως και πάλι νεότερα στοιχεία.

Μίλησε ο φίλος

-Ωστόσο νέα διάσταση φέρεται να έδωσε η κατάθεση του 30χρονου, ο οποίος διέμενε σε κατοικία στην Καλλιράχη Θάσου, κοντά στο σπίτι που διαπράχθηκε ο τριπλός φόνος του 2001. Ο 30χρονος τότε υπηρετούσε τη θητεία του στις Ένοπλες Δυνάμεις και κατέθεσε ότι βρισκόταν εκείνη την ημέρα στη Θάσο και είχε δει τη φιγούρα του 57χρονου στο σημείο του φόνου.

-Επιπλέον ανέφερε ότι την ημέρα των φόνων είχε δει ένα τζιπ που ήταν της ίδιας μάρκας και του ίδιου τύπου με αυτό του 57χρονου, με τον οποίο ήταν φίλος του και τον επισκεπτόταν στη Θάσο. Όπως κατέθεσε στους αστυνομικούς, δεν μίλησε τα πρώτα χρόνια για την εμπλοκή του υπόπτου στους φόνους επειδή «φοβόμουν την εκδίκησή του».

-Επιβαρυντικό στοιχείο θεωρήθηκε επίσης η κατάθεση συγγενούς ενός εκ των θυμάτων στο τριπλό φονικό της Θάσου. Ανέφερε ότι είχε δεχθεί απειλές από έναν ιδιώτη πως «ο 57χρονος θα σας σκοτώσει όλους».

-Η έρευνα στράφηκε ακόμη σε ένα κλειδί ΙΧ αυτοκινήτου που είχε βρεθεί σε θυρίδα του 57χρονου και για το οποίο εκτιμάται ότι ανήκε στον δολοφονηθέντα στην Καβάλα Γιώργο Σιδηρόπουλο.

-Ωστόσο, όπως δήλωσε στο «Βήμα» ο δικηγόρος του 57χρονου, κ. Θεόδωρος Λάμψιας, «τις τελευταίες εβδομάδες παρουσιάσαμε στοιχεία και έγινε σχετική πραγματογνωμοσύνη ότι με αυτό το κλειδί άνοιγε το ΙΧ του πελάτη μου και όχι του θύματος. Προσπαθούν επί σειρά ετών να τον εμπλέξουν στις τέσσερις ανθρωποκτονίες με αμφισβητήσιμα στοιχεία και μαρτυρίες».

-Σύμφωνα με πληροφορίες όμως, στη διάρκεια της ανάκρισης ελήφθησαν καταθέσεις από τεχνικούς εταιρείας αυτοκινήτων για τη δυνατότητα «αλλοίωσης» της σχετικής διαδικασίας.


http://www.thrakitoday.com/

Φώτο

Η ώρα του καφέ....εγώ και εσύ!!

Φώτο: Χιούμορ....

Άδωνις....ο πρωταγωνιστής της Ελληνικής τρόικας...

….πρωταθλητής του τένις  ο Αντωνάκης!!!!!


Oι Εθνοσωτήρες μας και οι Στρατιωτικές τους ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ


ΟΙ ΕΘΝΟΣΩΤΗΡΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ  ΚΑΙ Η ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΘΗΤΕΙΑ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΗΣΑΝ ...




Τα πρωτοπαλίκαρα της χώρας, οι αρχιτρομακράτες και συνάμα σωτήρες του έθνους που έχουν ξεπουλήσει τη χώρα, το λαό , τη συνείδησή τους.  Έκφραση σχέσης πολιτικού-ψηφοφόρου "πελατειακές σχέσεις"... ωραιότατα.
Ας μάθουμε λοιπόν πώς και πού, τα παλικάρια αυτά, υπηρέτησαν τη στρατιωτική τους θητεία...
σε κανένα φυλάκιο στα σύνορα; στον Έβρο; στην Κύπρο; στη Σαμοθράκη μήπως; Λήμνο; Σύμη ; Καστελόριζο; Νίσυρο; στην Κρυσταλλοπηγή;  ας μάθουμε λοιπόν σε ποιό ακριτικό νησί ή ποιά σύνορα της λατρεμένης τους χώρας , υπηρέτησαν τη στρατιωτική τους θητεία;




ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΕΡΓΑ Δημοτική Κίνηση Πολιτών Θάσου

ΟΜΙΛΊΑ ΤΟΥ ΥΠΟΨΗΦΊΟΥ ΔΗΜΆΡΧΟΥ ΒΑΣΊΛΗ ΠΑΠΑΦΙΛΊΠΟΥ ΣΤΟ ΚΑΛΟΓΕΡΙΚΌ, ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΉ 23/02/2014.

Ομιλία του Βασίλη Παπαφιλίππου στο Καλογερικό και παρουσίαση της Δημοτικής Κίνησης Πολιτών της Θάσου ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΕΡΓΑ
Ομιλία του Βασίλη Παπαφιλίππου στο Καλογερικό και παρουσίαση της Δημοτικής Κίνησης Πολιτών της Θάσου ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΕΡΓΑ
Συνδημότισσες και συνδημότες.
Σας ευχαριστώ που είστε σήμερα εδώ.
Η παρουσία σας μας δίνει δύναμη και κουράγιο για τη συνέχεια.
Θα περίμενε κανείς ότι η οικονομική κρίση και η αδιέξοδη μνημονιακή πολιτική θα καθόριζαν
 το κλίμα στην εισαγωγή της εισήγησης αυτής, αφού αυτοί είναι οι παράγοντες που 
διαμορφώνουν τη σημερινή πραγματικότητα. Κάτι τέτοιο όμως θα μπορούσε να αποπροσανατολίσει την κριτική μας. Την κριτική απέναντι σε όσα σημάδεψαν τη διοίκηση
 αυτού του τόπου τις τελευταίες δεκαετίες. Απέναντι σε αυτά τα οποία ερχόμαστε εμείς 
να σταθούμε σήμερα με ένα διαφορετικό πνεύμα, με μια διαφορετική φιλοσοφία. 
Θα αποπροσανατόλιζε από την άποψη ότι οι μνημονιακές δεσμεύσεις που αντικειμενικά περιορίζουν τις οικονομικές -και όχι μόνο- δυνατότητες των δήμων θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως δικαιολογία. .Ως δικαιολογία μιας αποτυχημένης διαχείρισης των προηγούμενων δημοτικών αρχών. Γι’ αυτό επιλέξαμε να ξεκινήσουμε κάπως διαφορετικά.
Ζούμε σε μια εποχή που η γνώση είναι πια ανοιχτή. Μεταδίδεται συνεχώς και παντού 
χάρη στις δυνατότητες πρόσβασης που ανοίγουν οι πύλες του Διαδικτύου. Βγήκαμε 
επίσης με δραματικό τρόπο από μια εποχή που όλοι λίγο πολύ είχαμε τη δυνατότητα
 να ζήσουμε την εμπειρία ενός ταξιδιού. Όλα αυτά αν και ανήκουν στην προ κρίσης εποχή 
είχαν κάνει προσιτές σε όλους μας εικόνες άλλων τόπων. Αλλά και εμπειρίες άλλων 
τρόπων με τους οποίους οι πολίτες οργανώνουν πια τη ζωή τους και τους χώρους μέσα 
στους οποίους ζουν και κινούνται.

Συγκρίνοντας όλα αυτά με την κατάσταση την οποία βιώνουμε σήμερα στον τόπο μας 
και με την προϋπόθεση ότι αποτελούμε κομμάτι του αναπτυγμένου κι όχι του τρίτου 
κόσμου, τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά. Απογοητευτικά για μια κοινωνία και 
έναν τόπο που βαδίζουν ήδη στη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα έστω και σε συνθήκες
 βαθιάς οικονομικής κρίσης.
Η έννοια της ανακύκλωσης συναντάται στο νησί μας μόνο στη βιβλιογραφία.
Τα αποχετευτικά συστήματα είναι ανύπαρκτα.
Ο πολιτισμός ταυτίζεται με το φολκλόρ.
Και ενώ όλα τα παραπάνω χαρακτηρίζουν το επίπεδο ανάπτυξης ενός τόπου εμείς 
θεωρούμε ανάπτυξη κάτι άλλο. Την όποια μορφή και με όποιο κόστος τσιμεντοποίηση
 με χαρακτηριστικότερο ίσως παράδειγμα αυτό της μαρίνας του Λιμένα. Ένα έργο 
χρήσιμο -θα υποστήριζαν πολλοί- που η υλοποίηση του όμως καταστρέφει τη 
φυσιογνωμία του οικισμού αφού στερεί το κέντρο της πόλης από την επαφή με το
 θαλάσσιο μέτωπό της. Κάτι τέτοιο θα ήταν αδιανόητο σε οποιοδήποτε άλλο τουριστικό
 θέρετρο αν όχι του κόσμου, τουλάχιστον της Μεσογείου.
Θα μπορούσε να υπάρξει ο αντίλογος ότι είμαστε πολύ αυστηροί και ότι θα ήταν αδύνατο
 να μην υπήρχαν κάποιες αστοχίες και κάποιες αδυναμίες. Θα μπορούσε να υπάρξει 
ο αντίλογος ότι αναφερόμαστε σε κάποιες δικαιολογημένες ελλείψεις που παρ’ όλη τη 
σημασία τους δεν εμπόδισαν σε τελευταία ανάλυση την πρόοδο. Η οποία όντως υπήρξε
 -και μάλιστα χειροπιαστή- αφού οι μεγαλύτερες τουλάχιστον γενιές είδαν τη ζωή τους
 να καλυτερεύει. Θα μπορούσε να μας κατηγορήσει κάποιος ότι είμαστε υπερβολικοί και κακοπροαίρετοι στην κριτική μας.
Καμιά αντίρρηση.
Καμιά αντίρρηση αν αυτή η βελτίωση του βιοτικού επιπέδου δεν αποτελούσε στην πραγματικότητα τίποτα περισσότερο από το αποτέλεσμα της εκμετάλλευσης -μιας εκμετάλλευσης με καθαρά εμπορικούς όρους- του υφισταμένου ήδη από το παρελθόν,
 φυσικού κυρίως αλλά και λιγότερο πολιτιστικού πλούτου του τόπου μας. Ενός τόπου προικισμένου, απέναντι στον οποίο όμως οι αρχές αλλά και εμείς οι πολίτες, 
συμπεριφερθήκαμε ως οι άσωτοι κληρονόμοι ενός πάμπλουτου παππού, την περιουσία 
του οποίου κατασπαταλήσαμε. Και συνεχίζουμε να την κατασπαταλούμε χωρίς καμιά
 μέριμνα για νέα δημιουργία, αγνοώντας ότι αυτή η συμπεριφορά θα μας φέρει
 αντιμέτωπους με ένα δυσάρεστο τέλος, όταν αυτή η περιουσία εξανεμιστεί.
Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι η λέξη που ακούστηκε περισσότερο στα προγράμματα 
και στις ομιλίες των μέχρι σήμερα δημοτικών αρχόντων ήταν, αλλά και είναι, η λέξη 
προβολή ενώ ελάχιστα έχει ακουστεί η λέξη δημιουργία. Προβολή βέβαια ενός ήδη 
υπάρχοντος και εδώ και αιώνες κληροδοτημένου φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος.
Στη δημιουργία αυτού του περιβάλλοντος όμως θα πρέπει ο καθένας μας να αναρωτηθεί
 κατά πόσο και ποιο ποσοστό μπορεί έχουν μερίδιο οι δημοτικοί άρχοντες και οι πολιτικές
 που καθόριζαν τις τύχες του νησιού τις τελευταίες δεκαετίες. Πιο είναι το έργο εκείνο που
 έχουν να παρουσιάσουν οι δυο έστω τελευταίες γενιές το οποίο θα μπορούσε στο μέλλον
 να σταθεί με αξιώσεις πλάι σε αυτά τα οποία η φύση και οι πρόγονοί μας με τόση 
γενναιοδωρία μας κληροδότησαν; Απολαύσαμε μια απατηλή ευμάρεια αρκούμενοι στο 
να ξεπουλάμε καθημερινά όσο – όσο ο,τι καλύτερο διαθέτει το νησί. Κερδοσκοπώντας αδιάντροπα τόσο πάνω στο φυσικό περιβάλλον που καθημερινά υποβαθμίζεται αλλά και απέναντι στην πολιτιστική μας κληρονομιά που είτε καταρρέει είτε πνίγεται ντροπιαστικά 
μέσα στα αγριόχορτα ακόμα και στο κέντρο της πρωτεύουσας.
Όλη αυτή η αδράνεια και ανικανότητα την εποχή που γειτονικές μεσογειακές χώρες κεφαλαιοποιούν την πολιτιστική τους κληρονομιά με εντυπωσιακά αποτελέσματα στον
 τουρισμό τους. Την εποχή που η βιοποικιλότητα και ο φυτικός πλούτος φυλάσσονται 
ως κόρη οφθαλμού και ακόμα μια ταπεινή συστάδα ενός ενδημικού φυτού ανακηρύσσεται
 μνημείο της φύσης. Την εποχή που η Ισπανία ελευθερώνει τις ακτογραμμές της 
γκρεμίζοντας τις οικοδομές που τις είχαν πνίξει. Τη στιγμή που η Αυστρία επενδύει σε
 τουρισμό υψηλού επιπέδου απλώς με ταπεινές υποδομές αγροτοτουριστικού τύπου. 
Την ίδια στιγμή εμείς αντιμετωπίζουμε την ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας ως ζητούμενο εξαρτημένου μόνο από οικονομικά μεγέθη. Και γι’ αυτό αντιμετωπίζουμε τον τουρισμό τη σημαντικότερη οικονομική πηγή του τόπου αποκλειστικά με κριτήρια ποσότητας και όχι 
ποιότητας.
Θεωρείται ανάπτυξη:
  • Η τσιμεντοποίηση ακτών και βουνών.
  • Η κατάληψη του κάθε χιλιοστού παραλίας ή άλλου κοινόχρηστου χώρου με ξαπλώστρες
  •  και τραπεζο-καθίσματα.
  • Θεωρείται αναβάθμιση του δημόσιου χώρου το στόλισμα των πεζοδρομίων του Λιμένα 
  • με φανοστάτες τύπου κεντροευρωπαϊκής πρωτεύουσας της εποχής του μεσοπολέμου,
  •  όταν την ίδια στιγμή ο δρόμος της παραλίας στη χρυσή αμμουδιά παραπέμπει σε 
  • σκηνικό δρόμου λατινοαμερικάνικης παραγκούπολης και τα σκουπίδια πνίγουν κάθε
  •  εκατοστό γης ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα ορεινά σημεία. κλπ.
Δεν θα θέλαμε να μπούμε στη διαδικασία μιας μηδενιστικής κριτικής. Δεν υποστηρίζουμε 
σε καμιά περίπτωση ότι δεν υπήρξαν θετικές στιγμές στη θητεία αρκετών από τις 
προηγούμενες δημοτικές αρχές.
Υπάρχει όμως μια αλήθεια που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί.
Αυτή η αλήθεια αφορά την απουσία οποιουδήποτε έργου το οποίο να ξεφεύγει από τα
πλαίσια του αναμενόμενου καθήκοντος μιας δημοτικής αρχής. Εκείνου του έργου που να 
φιλοδοξεί να αποτελέσει ορόσημο. Ορόσημο μιας εποχής και μιας ομάδας ανθρώπων
που αρέσκεται να πιστεύει ότι διοικεί έναν τόπο. Η απουσία αυτών ακριβώς των έργων 
γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακή αν σκεφτούμε τις ροές χρηματοδότησης που
χαρακτήρισαν τις προηγούμενες δεκαετίες.
Πλάι στους “λίγους” και κατά κοινή ομολογία ανεπαρκείς δημοτικούς άρχοντες που
 διοίκησαν τον τόπο ένα κομμάτι της κοινωνίας εξαργύρωνε επαγγελματικά τη στήριξη
 του επιδιώκοντας προσωπικά οφέλη. Και οι υπόλοιποι αδρανούσαμε με τον ίδιο τρόπο
 που αδρανούσαμε σε σχέση με ο, τι αφορά την κεντρική πολιτική σκηνή. 
Παρακολουθούσαμε, σχολιάζαμε αρνητικά τα όσα συνέβαιναν, γελάγαμε μερικές φορές
 ειρωνικά αλλά ΔΕΝ αντιδρούσαμε. Αποδεχτήκαμε σιωπηρά τη μετατροπή της κοινωνίας
 των πολιτών αλλά και του ίδιου του πολίτη από ενεργό δημότη σε αδιάφορο παρατηρητή.
 Και στις χειρότερες περιπτώσεις τη μετατροπή του σε πελάτη με αντάλλαγμα την 
εξυπηρέτηση προσωπικών ιδιοτελών συμφερόντων. Κάποιες φορές αναρωτιόμασταν 
γιατί δεν κάνει κανείς κάτι, με την κρυφή ελπίδα να γίνει έτσι μια αρχή και να 
συσπειρωθούμε και εμείς γύρω του.
Είναι καιρός λοιπόν να ξυπνήσουμε.
Να έρθουμε σε επαφή με τη σκληρή πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που 
περιγράφει ένα τόπο με ανύπαρκτες υποδομές. Μια νεόπλουτη κοινωνία σε κρίση αξιών.
 Και έναν δήμο χρεωμένο ο οποίος όμως δεν διαθέτει κάποια σοβαρή υποδομή που θα δικαιολογούσε αυτά τα χρέη έχοντας μάλιστα αφήσει πίσω του μια περίοδο γενναίων
 κοινοτικών και εθνικών επιδοτήσεων. Αυτούς τους σκοτεινούς χρόνους στους οποίους 
ο ιστορικός του μέλλοντος θα αδυνατεί να εντοπίσει το παραμικρό έργο που να δηλώνει
 μια συνέχεια αντάξια του παρελθόντος και των φυσικών πλεονεκτημάτων του νησιού
 μας σας καλούμε να συμπαραταχθούμε για να τους αφήσουμε πίσω μας.
Επιλέξαμε να ονομάσαμε την κίνησή μας Ανθρώπων Έργα γιατί πιστεύουμε στη 
δυναμική των ανθρώπινων συνόλων κι όχι του ηγέτη. Γιατί επιλέγουμε στην επαφή 
μας με τον κόσμο την ανθρωπιά αντί για το στυγνό υπολογισμό και τη μικροπολιτική 
συνδιαλλαγή που μετατρέπει τους ανθρώπους από πολίτες σε πελάτες. Γιατί πιστεύουμε
 ότι η σημερινή εποχή επιβάλλει ως το σημαντικότερο χαρακτηριστικό των έργων που 
σχεδιάζει να υλοποιήσει μια δημοτική αρχή το σεβασμό στην ανθρώπινη κλίμακα. 
Προϋποθέσεις απαραίτητες αν θέλουμε να συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός 
μέλλοντος για τα παιδιά μας διαφορετικού.
Αντλώντας δύναμη απ’ τις καλύτερες παραδόσεις της ιστορίας του νησιού μας. 
Παραδόσεις που ξεκινάνε με τους αγώνες για ισότητα και δικαιοσύνη των 
καπνεργατών παππούδων μας και φτάνουν ως στους σύγχρονους αγώνες ενάντια
 σε πολιτικές αποφάσεις που οδηγούσαν στην καταστροφή της ποιότητας ζωής μας.
 Σας καλούμε να ξαναψάξουμε τις ρίζες μας στις προσπάθειες εκατοντάδων Θασιτών
 που στο διάβα της ιστορίας μέσα από κινήματα, φορείς και παρατάξεις 
υπερασπίστηκαν τα συμφέροντα των εργαζομένων, των νέων, των γυναικών και των 
αδικημένων και άφησαν τη σφραγίδα τους σ’ αυτό που σήμερα είναι σε τελική 
ανάλυση η πραγματική Θάσος.
Να συνειδητοποιήσουμε ότι Θάσος δεν πρέπει να είναι η κοινωνία που βολεύεται 
σε ένα επισφαλές και χωρίς προγραμματισμό τουριστικό εισόδημα. Θάσος δεν είναι 
η κοινωνία της αρπαχτής και του βολέματος. Θάσιοι δεν είναι οι άνθρωποι που 
προσδοκάν να μαζέψουν κάτι από τα ψίχουλα που αφήνουν πίσω τους οι βρώμικες
 διαδρομές στη διαχείριση του δημοσίου χρήματος. Κυρίως δεν είναι εκείνοι που θα 
αρκεστούν στα ακριβά δωράκια-ανταλλάγματα με τα οποία έχουν συνηθίσει να κλείνουν
 μάτια και στόματα τα συμφέροντα του ιδιωτικού κεφαλαίου. Θάσος δεν είναι οι 
επίσημοι που περιδιαβαίνουν στους δρόμους του νησιού καμαρώνοντας πλάι 
στον κατακτητή Φούχτελ αναμένοντας την εύνοια του νέου άρχοντα της χώρας.
Η Θάσος είναι ο τόπος των καπνεργατών του 36.
Η Θάσος είναι ο τόπος εκείνων που πολέμησαν στα βουνά τον κατακτητή.
Η Θάσος είναι η κοινωνία που πετάει στη θάλασσα τους εμπόρους Ψιακή 
και τους Αιγύπτιους διοικητές του νησιού όταν αυτοί σχεδιάζουν το
 ξεπούλημα του συνόλου του δασικού πλούτου του νησιού.
Είναι αντίστοιχα ο τόπος και η κοινωνία που δεν ξεπουλά στο ΤΑΙΠΕΔ
προσδοκώντας την ανάπτυξη του ιδιώτη επενδυτή.
Η Θάσος είναι ο αγώνας για την ανέλκυση του Τριζάν .
Ο αγώνας ενάντια στην εγκατάσταση του Ραντάρ.
Αλλά και ο αγώνας ενάντια στη σύγχρονη αναγέννηση του ναζιστικού φαινομένου
 που έκανε την Ποταμιά παράδειγμα στα αμφιθέατρα των μεγαλύτερων 
συνεδρίων της Ευρώπης.
Αγαπητές συνδημότισσες, αγαπητοί συνδημότες.
Ζούμε στην κρισιμότερη περίοδο της σύγχρονής μας ιστορίας. Την κρίσιμη αυτή στιγμή
 θέλουμε να είμαστε εδώ συνεχίζοντας μια πορεία που έρχεται από μακριά και μας 
πηγαίνει πολύ μακριά. Ο Δήμος μας δεν έχει ανάγκη από παράγοντες που έρχονται
 από το παρελθόν, από «αρχηγούς», ηγέτες και ηγεμόνες που κινούνται στα πλαίσια
 ενός συστήματος βαθιά μέσα στην κρίση. Είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι όλοι 
αυτοί που διαχειρίστηκαν τις τύχες του τόπου μας μέχρι σήμερα είναι ακατάλληλοι να
 ηγηθούν αυτής της πορείας. Και αυτό γιατί όταν γνωρίζουμε ότι απέτυχαν να λύσουν 
στο παρελθόν μια σειρά από σοβαρά προβλήματα, τι μπορούμε να περιμένουμε; 
Τι να περιμένουμε όταν κανένα από αυτά τα προβλήματα δεν ήταν τόσο κρίσιμο όσο
 είναι η σημερινή κατάσταση της χώρας και του δήμου;
Ακόμα και αν οι επιπτώσεις της κρίσης δεν έγιναν ακόμα έντονα αισθητές στη Θάσο 
κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει το ότι η ζωή των εργαζομένων, των ανέργων, 
των συνταξιούχων, των νέων μέρα με την ημέρα επιδεινώνεται. Επιδεινώνεται οδηγώντας
 ολοένα και μεγαλύτερα κομμάτια του πληθυσμού στην απελπισία και την εξαθλίωση. 
Είναι σαφές ότι μέσα σε αυτές τις συνθήκες οι παλιές πολιτικές δυνάμεις δεν παρέχουν
 καμιά εγγύηση ότι μπορούν να ανταποκριθούν στην οργάνωση των αγώνων που 
καλούμαστε να δώσουμε.
Ποια εγγύηση μπορούν να παρέχουν αυτοί που στάθηκαν λίγοι και απρόθυμοι να 
αντιπαρατεθούν είτε σε μικροκομματικά είτε σε τοπικών οικονομικών παραγόντων 
συμφέροντα; Πώς θα μπορούσαν αυτοί να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της αλληλεγγύης,
 στην πάλη για να περιοριστούν αλλά και να ανατραπούν οι πολιτικές των μνημονίων; 
Αυτές οι πολιτικές έχουν πλήξει με ιδιαίτερη βαναυσότητα την Τοπική Αυτοδιοίκηση. 
Οι οικονομικοί της πόροι μειώθηκαν κατά 60% και σχεδιάζεται και νέα μείωση κατά 29%.
Αντίστροφα αυξήθηκαν οι υποχρεώσεις της με τη μεταφορά επιπλέον αρμοδιοτήτων 
στους δήμους χωρίς όμως την παραχώρηση και των αντίστοιχων πόρων.
Τέτοιες αρμοδιότητες είναι:
  • Οι Παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί.
  • Τα ΚΑΠΗ.
  • Το Πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι».
  • Τα Κοινωνικά παντοπωλεία, τα ιατρεία, τα φαρμακεία και τα κέντρα αλληλεγγύης.
  • Ο Δημοτικός αθλητισμός.
  • Τα Δημοτικά πολιτιστικά κέντρα.
  • Η Φροντίδα των χώρων πρασίνου.
  • Η Καθαριότητα.
  • Η Συντήρηση των δρόμων.
  • Η Συντήρηση των σχολικών κτηρίων
Σήμερα όχι μόνο δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό για τη λειτουργία του πλήθους των 
υπηρεσιών που υποχρεώνει ο νόμος τους δήμους να παρέχουν. Αλλά ΟΥΤΕ οι αναγκαίοι
 πόροι για τη λειτουργία τους. Γίνεται φανερό ότι ο πραγματοποιούμενος οικονομικός στραγγαλισμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έχει άμεσες και δραματικές συνέπειες στη
 ζωή όλων μας. Όταν οι Δήμοι, το τελευταίο ανάχωμα του κοινωνικού κράτους, 
αδυνατούν να ανταποκριθούν στον κοινωνικό τους ρόλο, τότε το κοινωνικό κόστος 
είναι τεράστιο. Ιδιαίτερα για τους άνεργους και οικονομικά ασθενέστερους, καθώς 
στερούνται λειτουργίες κοινωνικής υποστήριξης και υπηρεσίες που είναι απαραίτητες
 για τη καθημερινή ζωή.
Σα να μην έφταναν όλα αυτά, εισάγεται τώρα ο θεσμός του 
Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ, που είναι ένας μηχανισμός 
όχι απλά επίβλεψης, αλλά επιτροπείας των δήμων από τη κεντρική κυβέρνηση και την
 τρόϊκα. Το Παρατηρητήριο ελέγχει τα οικονομικά των δήμων, αλλά δεν περιορίζεται 
στον έλεγχο νομιμότητας. Έχει αρμοδιότητα να κάνει και έλεγχο σκοπιμότητας κάθε 
δαπάνης και κάθε απόφασης της εκλεγμένης διοίκησης του δήμου. Έτσι το Παρατηρητήριο καταργεί ουσιαστικά την αυτοτέλεια της εκλεγμένης δημοτικής αρχής και την υποβιβάζει 
σε απλό εκτελεστικό όργανο της κεντρικής κυβέρνησης. Προεγκρίνει τον δημοτικό
 προϋπολογισμό και στη συνέχεια παρακολουθεί την εκτέλεσή του. Αν υπάρχουν 
αποκλίσεις βάζει τον δήμο σε πρόγραμμα οικονομικής εξυγίανσης με περιορισμό 
δαπανών, απολύσεις προσωπικού και αύξηση ιδίων εσόδων με την επιβολή τοπικών
 φόρων και τελών. Το Παρατηρητήριο δηλαδή αναλαμβάνει τη διοίκηση του δήμου, 
καταργώντας κατά παράβαση του συντάγματος ακόμα και την ίδια την εκλεγμένη 
δημοτική αρχή. Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση μεταβιβάζει στο ΤΑΙΠΕΔ για ξεπούλημα
 τη δημόσια γη, ακόμα και προστατευόμενες εκτάσεις σε ότι θα μπορούσε να στηριχτεί
 μια βιώσιμη ανάπτυξη του τόπου.
Βρισκόμαστε ενώπιον μιας πολιτικής που στοχεύει 
σε τρεις εφιαλτικές κατευθύνσεις.
  • Την ιδιωτικοποίηση όλων των δημοτικών υπηρεσιών.
  • Την εγκατάλειψη της άσκησης κοινωνικής πολιτικής από τους δήμους, με την 
  • καθιέρωση της πλήρους ανταποδοτικότητας των ιδιωτικοποιημένων υπηρεσιών.
  • Την εκποίηση δημόσιας και δημοτικής περιουσίας και την εμπορευματοποίηση
  •  του δημόσιου χώρου.
Οι δήμοι μετατρέπονται τελικά από τον πιο δημοκρατικό συμμετοχικό θεσμό 
διοίκησης σε φοροεισπρακτική κρατική υπηρεσία και τοπικό παράρτημα 
του ΤΑΙΠΕΔ και των συμφερόντων που αυτό εξυπηρετεί.
Στις συνθήκες αυτές όμως τι μπορεί να κάνει η Τοπική Αυτοδιοίκηση;
Ποια είναι η πρόταση που κάνει εμάς αξιόπιστους και διαφορετικούς;
Διαφορετικούς από όσους προσπαθούν να εξαγοράσουν ή και να εκβιάσουν 
την ψήφο των συνδημοτών μας;
Διαφορετικούς από όσους επενδύουν στην καλλιέργεια της ιδιοτέλειας της πονηρής
 συνδιαλλαγής και του προσωπικού βολέματος σπαταλώντας οικονομικούς πόρους
 εις βάρος της ίδιας της κοινωνίας που τους παράγει;
Αυτό μπορεί ο κάθε καλόπιστος συνδημότης να το διαπιστώσει αρχικά μέσα από τις 
βασικές μας θέσεις που περιγράφουν τη φιλοσοφία μας και δευτερευόντως μέσα 
από το συγκεκριμένο ανά τομέα πρόγραμμά μας το οποίο καλούμε όλες τις 
προοδευτικές δυνάμεις του τόπου να το συνδιαμορφώσουμε:
Περιγράφουμε τη βασική μας φιλοσοφία ως εξής:
Η δημοτική αρχή πρέπει στις παρούσες κρίσιμες συνθήκες να θεωρεί τον δήμο κατά 
κύριο λόγο ως μηχανισμό αλληλεγγύης προς τους πληττόμενους κατοίκους. 
Οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα πρέπει να περάσει σε δεύτερη μοίρα και όλα 
τα δημοτικά μέσα και πόροι πρέπει να κατευθυνθούν σε κοινωνικές δράσεις, συμπεριλαμβανομένων του λαϊκού πολιτισμού και αθλητισμού. Να απορρίψει τη 
λογική των έργων βιτρίνας από τον δημοτικό προϋπολογισμό εστιάζοντας σε έργα
 συντήρησης και επισκευής και στην απορρόφηση αυτοτελών πόρων από το ΕΣΠΑ
 όταν υπάρχουν για τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Προτάσσουμε στις σημερινές 
συνθήκες την αξιοποίηση όλων των υλικών μέσων και υποδομών, καθώς και όλων 
των νομικών δυνατοτήτων και αρμοδιοτήτων του δήμου Θάσου στην άσκηση 
κοινωνικής πολιτικής, με στόχο την ελάφρυνση των συνεπειών της κρίσης στους πολίτες.
Παράλληλα με την δράση του ως μηχανισμός αλληλεγγύης, ο δήμος πρέπει να
 αξιοποιεί κάθε ευκαιρία αντίστασης σε απαράδεκτες αποφάσεις της κεντρικής διοίκησης. 
Αυτές παρουσιάζονται συνήθως ως επιβαλλόμενες από τις δανειακές υποχρεώσεις 
της χώρας. Οι δικαστικές προσφυγές για περιπτώσεις σαν τη μεταβίβαση ακινήτων 
του δημοσίου στο ΤΑΙΠΕΔ είναι μόνο μία μορφή αντίστασης. Προστατεύουμε την 
δημόσια και δημοτική περιουσία από το ξεπούλημα και από κάθε μορφής ιδιωτικοποίηση.
Ο δήμος πρέπει να μπαίνει μπροστάρης στις λαϊκές κινητοποιήσεις εναντίον των
 καταστροφικών πολιτικών του μνημονίου, συνεργαζόμενος με κάθε δημοκρατική
 ομάδα πολιτών που αντιστέκεται και καλύπτοντας με το κύρος του τις κινητοποιήσεις. Συμπαρατασσόμαστε με κάθε δημοκρατική αντί-μνημονιακή κινηματική δράση του 
τόπου με στόχο την ανατροπή των μνημονίων
Προτάσσουμε τις ανάγκες της νεολαίας μας για μόρφωση, δουλειά, αθλητισμό και
 πολιτισμό, για να μην μας κληροδοτήσει η κρίση μια χαμένη γενιά.
Προστατεύουμε τον δημόσιο και μη ανταποδοτικό χαρακτήρα των δημοτικών υπηρεσιών.
Επιμένουμε στην απόλυτη διαφάνεια στη διαχείριση του δημοτικού προϋπολογισμού και δηλώνουμε ότι θα ασκήσουμε απόλυτα διαφανή διαχείριση ως εκλεγμένη δημοτική αρχή. Επιμένουμε ανυποχώρητα στη δημοκρατική λειτουργία του δήμου και θα εφαρμόσουμε
 απόλυτα δημοκρατική λειτουργία. Εγκαθίδρυση θεσμών άμεσης δημοκρατίας 
(αναβάθμιση ρόλου των τοπικών συμβουλίων) με ανοιχτές λαϊκές συνελεύσεις για 
συζήτηση και δημοψηφίσματα με κάλπη για τη λήψη αποφάσεων από τους πολίτες 
σε κρίσιμα τοπικά ζητήματα για κάθε χωριό ξεχωριστά
Ο δήμος θα πρέπει να μπει μπροστάρης σε ένα μόνιμο μέτωπο αγώνα με στόχο την
 συντριβή των φασιστικών και ρατσιστικών ιδεών και δράσεων
Θεωρούμε τη συμμετοχή στα κοινά όχι ενασχόληση που πηγάζει από
 ιδιοτελή κίνητρα και είναι εναρμονισμένη με εντολές εκπορευόμενες 
από γραφεία πολιτικών κομμάτων, αλλά μια καθημερινή παρέμβαση, 
στάση ζωής και πολιτισμού.
Σύγκρουση με τα κατεστημένα συμφέροντα.
Υπεράσπιση όσων δεν έχουν στον ήλιο μοίρα.
Αντίσταση συλλογική στην υποκουλτούρα και στην παθητικότητα.
Ζητάμε να πάρουμε την διοίκηση αλλά η ύπαρξη μας δε καταξιώνεται από την καταμέτρηση των ψήφων που θα πάρουμε.
Η δύναμη μας ήταν και θα είναι πάντα μέσα στην κοινωνία στην καθημερινότητα, 
στην επιβίωση.
Εκεί και όχι απαραίτητα μόνο στις εκλογές όπως όλοι οι άλλοι.
Ακόμα και στις παρούσες συνθήκες οικονομικού στραγγαλισμού της τοπικής 
αυτοδιοίκησης σε πείσμα και του πιο κακόπιστου κριτή που προβάλει ως 
επιχείρημα μιας σίγουρης αποτυχίας μας το όντως υπαρκτό πρόβλημα της έλλειψης 
πόρων χρηματοδότησης απαντάμε ότι κι έτσι ακόμα είμαστε εδώ για να σταματήσουμε
 τον κατήφορο.
Πιστεύουμε ότι με τη στήριξή σας σε αυτούς τους ακόμα πιο δύσκολους καιρούς που
 έρχονται θα καταφέρουμε αυτό που σήμερα προβάλλει ως το σημαντικότερο. 
Κανείς κάτοικος της Θάσου να μη μείνει μόνος του. Να γίνει ο δήμος μας μια 
μικρή εστία ελπίδας.

ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΕΡΓΑ
Δημοτική Κίνηση Πολιτών Θάσου

Οι πρώτοι υποψήφιοι Δημοτικοί Σύμβουλοι

Βαγενά Όλγα, συνταξιούχος μαία
Γαμβρέλης Μπάμπης, αγιογράφος – αρθογράφος στην Νέα Εγνατία
Δανόγλου Στυλιανός, δάσκαλος
Δεληστεργίου Βασίλης, μελισσοκόμος
Μανωλόπουλος Αναστάσιος, συνταξιούχος αστυνομικός
Μαριώτης Γιάννης, ξενοδόχος
Νικολούδης Νίκος, συνταξιούχος
Νότα Αθηνά, βοηθός μικροβιολόγου Κέντρου Υγείας Πρίνου
Ξενοδοχίδου Μαρία, οικιακά
Οικονομίδου Ευαγγελία, λογοθεραπεύτρια
Οικονόμου – Βαμβακά Ζαχάρω, δικηγόρος
Παπακωνσταντίνου Δημήτρης, φιλόλογος
Πιτσιλαδή Φιλίππη, αρχιτέκτων – μηχανικός
Σαρημπαλάς Δημήτρης, ελ. επαγγελματίας
Σιαμαντούρας Δημήτρης, web developer
Τερμεντζόγλου Νίκος, αξιωματικός ε.α της Στρατιωτικής Αεροπορίας
Φελούκης Δημήτρης, επιχειρηματίας
Χαλκιάς Νίκος, μελισσοκόμος