Παρασκευή, 22 Ιουλίου 2016

Πρώτη Σερρών : ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ-"Μια ματιά στο παρελθόν, θύμησες, εμπειρίες!!! Παλιά μουχαμπέτια της Πρώτης"









ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Ο Σύλλογος Γυναικών Πρώτης ανακοινώνει ότι οργανώνει την Παρασκευή, 29 Ιουλίου 2016, στις 8,30μμ στο Χαγιάτι Λαδιά μια εκδήλωση με θέμα: "Μια ματιά στο παρελθόν, θύμησες, εμπειρίες!!! Παλιά μουχαμπέτια της Πρώτης" και καλεί τους Πρωταίους να έρθουν να ακούσουν αλλά και όσοι θέλουν να πουν μασάλια και μουχαμπέτια που θυμούνται από τα παλιά!

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
 
 Αγγελική Κλειδαριά-

  

Επιμέλεια: Παύλος Π.Νούνης


Σχόλιο του blog:
…Λίγα λόγια για το πανέμορφο Λαογραφικό Μουσείο που
δημιουργήθηκε με πολύ αγάπη και επίπονη προσπάθεια,
για την  πολύτιμη συλλογή του Λαογραφικού Μουσείου.
Η ψυχή και η καρδιά η ακούραστη και αγαπητή σε όλους μας
Βάσια Λαδιά!!!-Vasia Ladia


. Το Χαγιάτι Λαδιά Λαογραφικό Μουσείο, βρίσκεται στο χωρίο Πρώτη, του Δήμου Αμφίπολης της Π.Ε. Σερρών σε κοντινή απόσταση από την κεντρική πλατεία του χωριού. Τα αντικείμενα της έκθεσης στεγάζονται σε δυο ισόγεια δώματα, εντός της αυλής της οικίας των Αχιλλέα και Δάφνης Λαδιά, τα οποία οικοδομήθηκαν το 1920 για να λειτουργήσουν επί δεκαετίες ως καπναποθήκες. Τα κτίσματα είναι απόλυτα προσαρμοσμένα στο πνεύμα δόμησης της τοπικής παραδοσιακής αρχιτεκτονικής,της Μακεδονίτικης αρχιτεκτονικής των ορεινών οικισμών του Παγγαίου.
Λιθόκτιστα απ έξω κι από μέσα με την πέτρα και το ξύλο- κυρίαρχα δομικά υλικά κατασκευής τους- συμπληρώνονται από πόρτες και παράθυρα παραδοσιακά, αυλή και καλντερίμι.

Το μουσείο άνοιξε τις πόρτες του για το κοινό τον Ιούλιο του 2014 συγκεντρώνοντας τη θερμή υποδοχή της τοπικής κοινωνίας, που αναζητούσε μια κοιτίδα διάσωσης και διάδοσης τόσο του πολιτιστικού της πλούτου όσο και του κοινωνικού της ιστού. Μια από τις βασικές επιδιώξεις των δημιουργών του άλλωστε, είναι η γνώση της κοινωνίας του χθες ώστε να καταστεί βοηθητική η κατανόηση της κοινωνίας του σήμερα.

The Hayati Ladia Folklore Museum, located in the village Proti in the Municipality Amphipolis Serres, near the central square of the village. The objects on display are housed in two ground floor terraces, in the courtyard of the house of Achilles and Daphne Ladia, which were built in 1920 to serve for decades as warehouses of tobacco. The buildings are fully adapted to the spirit of building the local traditional architecture,the Macedonian architecture of Pangeo Mt. villages.
The stone and wood- dominant building materials- are complemented by doors and windows traditional, courtyard and alley.
The museum opened its doors to the public in July 2014 bringing together the warm welcome of the local community, which sought a rescue cradle and spread both its cultural wealth and its social fabric. One of the main goals of its creators after all, is the knowledge society of yesterday to become auxiliary to understand the society of today.

Επιμέλεια: Παύλος Π.Νούνης
 

 photo signature_zpsd2a79fd8.jpg