Πέμπτη, 22 Δεκεμβρίου 2016

Πλέξιμο:….. τι ζητάει η αλεπού στου πλεκτοπαζαριού την… άκρη;!!




 
Αγαπητές μου φίλες, Θα ήθελα μαζί να θυμηθούμε το πρώτο μου σχέδιο που έγραψα για σάλι με βελόνες το First Hug, το οποίο και έχω αφιερώσει στο μοναχογιό μου.
Το σχέδιο αυτό, ξεκίνησα να το γράφω και να το πλέκω παράλληλα , το καλοκαίρι του 2014 και ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2014 . Εχει επάνω του 5 διαφορετικές πλέξεις και το σάλι για τις μη γνωρίζοντες/γνωρίζουσες είναι από τα πιό δύσκολα πλεκτά για να ενταχθούν διαφορετικές πλέξεις . Ξεκίνησε το test knitting του σχεδίου, την 1 Ιανουαρίου 2015 στο knitting site Ravelry. 15 Κυρίες πήραν μέρος, τις οποιες και ευχαριστώ πολύ για τη συμμετοχή τους. Το σχέδιο πήρε την τελική του μορφή, ολοκληρώθηκε κατοχυρώθηκε νομικά με συμβολαιογραφική πράξη τόσο στην ελληνική όσο και στην αγγλική του έκδοση (όπως και όλα μου τα σχέδια μικρά ή μεγάλα, με βελόνες ή με βελονάκι).
Ολα μου τα σχέδια που φεύγουν από το προσωπικό μου email ή από το ravelry ως προσωπικό μου δώρο, ή από το προσωπικό μου inbox μου προς φίλες/φίλους, στοιχειοθετούν και καλύπτουν την αποστολή από τη σχεδιάστρια και αυτό αναγνωρίζεται νομικά πλήρως. (το θυμάσαι γλυκιά που πώς έφταστε το First Hug νύχτα νύχτα στα υπέροχα χεράκια σου;) <3
Κάποια κυρία που θέλει να αποκαλείται και σχεδιάστρια πλεκτών (του βελονακίου, του αποκαλούμενου και αγγλιστί crochet), προσπαθεί να αρνηθεί ότι το σχέδιο που έπλεξε είναι το δικό μου, κάποιο τρόπο να οικειοποιηθεί το σχέδιο First Hug, γράφοντας σε site πλεξίματος ότι ειναι εκ του νού της βγαλμένο, δεν υπάρχει στο ravelry και με τις υποτιθέμενες φίλες της να γράφουν ότι πώς είναι δυνατόν, AYTH H ΣΧΕΔΙΑΣΤΡΙΑ(για μένα το λένε καλέ ;) ) να κάνει χρήση βελονιών από το web να γράφει σχέδια και να τα προωθεί επαγγελματικά.
" ΑΧ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΠΡΩΗΝ ΦΙΛΕΣ" ;) <3 που σίγουρα δεν είστε σχεδιάστριες για να κάνετε τέτοιες, αντιδεοντολογικές αναφορές , πρέπει να γνωρίζεται ότι η Καλή και η Ανάποδη πλέξη (knit/purl), όπως και εκατοντάδες άλλες πλέξεις με βελόνες, καθώς και τα άριχτα γαϊτανάκια, τα ποδαράκια και όλη η ορολογία του βελονακίου, δεν προήλθαν από παρθενογένεση .
Ολες οι πλέξεις που ειναι διαθέσιμες στο web, σκοπό έχουν να τις μάθεις αυτός ή αυτή που αγαπά το πλεκτό, να τις πλέξει, να δημιουργήσει και ΑΝ ΜΠΟΡΕΙ να πάει και ένα βήμα παρακάτω εφόσον γνωρίζει, να τις προσαρμόσει και να δημιουργεί σχέδια/patterns για πλεκτά.
Αυτή η διαδικασία δεν είναι και η πιό απλή, χρειάζεται που έλεγε και η γιαγιά μου "να βρέξεις κ... για να φάς ψάρι" και δεν επιτρέπεται για λόγους δεοντολογίας να καπηλευόμαστε την πατρότητα ή τη μητρότητα άν θέλετε των σχεδίων. Οταν συμβεί αυτό ;), υπάρχει ευτυχώς και η νομική οδός που αποδίδει τα του Καίσαρος των Καίσαρει.
Για να σας λύσω δε και την απορία γιατί είστε και μικρές κοπέλες και δεν ξέρετε;), τις βελονιές που εντάσσω στα σχέδιά μου, απλές ή περίπλοκες, τις αναφέρω πάντα με την ονομασία τους και αν χρειάζεται και τον δημιουργό τους. Για κάποιες έχω πάρει την συναίνεσή των ανθρώπων που τις δημιούργησαν για να τις χρησιμοποιήσω και μάλιστα το θεώρησαν και ιδιαίτερη τιμή τους.
Είμαι πολύ ήσυχη με τη συνείδησή μου γιατί ουδέποτε εκμεταλλεύτηκα δουλειά άλλων συναδέλφων knitting and crochet designers (ούτε και με την επαγγελματική μου απασχόληση προ πλεξίματος είχε συνειδησιακά θέματα ή αντιδεοντολογική συμπεριφορά).
Αυτά τα ολίγα για να ξεκαθαρίσει γι ακόμη μιά φορά το τοπίο πάλι και πάντα από τα συγκεκριμένα άτομα που δεν έχουν κανέναν προφανή λόγο να ειναι τόσο ανταγωνίστικά απέναντί μου.
Ο κόσμος του πλεκτού "ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΜΟΥ", ειναι τεράστιος και χωράει πολλούς και μόνο χαρούμενους και δημιουργικούς ανθρώπους . Οσοι νοιώθουν ανταγωνιστικά και αισθάνονται μειονεκτικά μέσα στον πλεκτόκοσμο καλό θα ήταν να βρούνε το γιατί τους,να συμφυλιωθούν με τις δυνατότητες τους για να τις πάνε παρακάτω, να τις αυξήσουν και να φτάσουν τους μέντορές τους και να τους ξεπεράσουν. ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΕΧΘΡΟΙ και ΦΙΛΟΙ, οπως αγαπά ο καθείς σας <3.

 
http://marietasyarnland.blogspot.gr/2014/12/first-hug-shawl-first-hug-by-marieta.html



Επιμέλεια: Παύλος  Π. Νούνης
 

 photo signature_zpsd2a79fd8.jpg